پنجشنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۹۰

دولت با مجلس صفا کرد

آقای احمدی‌نژاد دیروز پا شد و یک تک پا رفت مجلس و یک صفایی کرد و برگشت. به همین مناسبت حالت‌های کاری احمدی‌نژاد را مطرح می‌کنیم و سپس چند سوال مطرح می‌کنیم.
 
حالت‌های کاری احمدی‌نژاد
آقای احمدی‌نژاد چند حالت کاری دارد:
1- سفرهای استانی‌کاری (در این حالت می‌رویم سفر که کاری کنیم، منتها از قدیم می‌رفتند سفر استراحت کنند. برای همین چون در سفر کار می‌کنند وقتی برمی‌گردند تهران استراحت می‌کنند. این‌طوری می‌شود که در کل کاری از پیش نمی‌رود.)
2- دورکاری (یازده روز در خانه. در این حالت از راه دور کار می‌کنیم. منتها وقتی می‌بینیم دورکاری و نزدیک‌کاری‌مان فرقی با هم ندارد یک روز صبح زود بی سر و صدا برمی‌گردیم سر کار.)
3- گل‌کاری (در اقتصاد. در این حالت قدم به قدم در اقتصاد گل می‌کاریم. این گلی که در اقتصاد کاشته می‌شود، بوش را مردم شبانه‌روز حس می‌کنند.)
4- صافکاری (در تریبون و جلوی دوربین‌های خارجی. در این حالت هر فرورفتگی، زدگی و خوردگی که به خاطر کارهای ما پیش‌آمده را جلوی دوربین‌ها، خبرنگاران و در باقی تریبون‌ها صاف می‌کنیم، و می‌گوییم "کشور هیچ مشکل حادی ندارد." و به دوربین لبخند می‌زنیم.)
5- صفاکاری (در مجلس. برای صفا کردن می‌رویم مجلس و از این حرف‌ها.)
 
دولت با مجلس چطوری صفا کرد؟
الف- آقای احمدی‌نژاد و هیات دولت رفتند وسط صحن مجلس و بساط را باز کردند و آتش روشن کردند و جوجه کباب زدند و بعد تخمه شکستند و حالش را بردند و صفا کردند.
ب- آقای احمدی‌نژاد و هیات دولت رفتند مجلس صفا کنند، منتها دیدند آنجا سونا و جکوزی ندارد، حال‌شان گرفته شد.
پ- آقای احمدی‌نژاد و هیات دولت رفتند مجلس و دوتا از کرسی‌ها را کندند گذاشتند این‌ور، دوتا دیگر را کندند گذاشتند آن‌ور. بعد با نمایندگان گل‌کوچیک زدند و دور هم صفا کردند.
ت- آقای احمدی‌نژاد و هیات دولت رفتند و داشتند با مجلس صفا می‌کردند که نیروی انتظامی آمد و به‌شان تذکر داد. آن‌ها صدای ضبط را کم کردند و زودی رفتند خانه. 
 
وقتی دولت با مجلس صفا کرد و آقای احمدی‌نژاد به نمایندگان گفت: «بیایید با هم صفا بکنیم!» مجلس چه واکنشی نشان داد و نمایندگان چه گفتند؟
الف- مجلس خوشش آمد و نمایندگان به دولت گفتند: «صفاتو.»
ب- مجلس هم صفا کرد و نمایندگان به دولت گفتند: «دل، قلوه و جیگرت رو.»
پ- مجلس یک حالت خاصی شد و نمایندگان به دولت گفتند: «وای.» و سرخ شدند.
ت- مجلس خوشش نیامد و به دولت گفت: «ووی...»
 
به نظر شما وقتی آقای احمدی‌نژاد برای صفا کردن می‌رود مجلس، اگر برود استخر و سونا و جکوزی چه کار می‌کند
الف- دورکاری می‌کند.
ب- شنا می‌کند و زیرآبی می‌رود.
پ- آب را گل‌آلود می‌کند و بعد از آب گل‌آلود کره می‌گیرد.
ت- ... چند نفر می‌آیند و بهش تذکر می‌دهند و می‌گویند آب‌پاشی کار خوبی نیست و ریختن آب به آسیاب دشمن است. ... . بعد آقای احمدی‌نژاد درباره‌ی قانون حجاب و عفاف، در مجلس، می‌گوید: «چرا پای فرهنگ میاد مردم را محکوم می‌کنیم؟ چرا جوانان و ملت را زیر سوال می‌بریم؟ ملت ایران خوبند، پاکند. ما می‌گوییم با مردم خوب برخورد کنید. توهین نکنید به مردم. به دختر و پسرها گیر سه‌پیچ ندهید. والا بچه‌های خودتان هستند... چرا 22 بهمن یا انتخابات که می‌شود دوربین می‌رود روی دختر و پسرها...»
در این لحظه و بعد از گغتن این حرف‌ها توسط احمدی‌نژاد، چندتا نماینده در مجلس از حال رفتند. آقای ضرغامی هم فشارش افتاد پایین و داد زد: «قطع کنید برنامه رو... قطع کنید...» علی لاریجانی هم‌اینک زیر سرم است. رسایی دارد شیرینی پخش می‌کند. The End!



 این طنز در روزنامه‌ی اعتماد، 25 اسفند 90، منتشر شده است.
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)