شنبه، اسفند ۲۷، ۱۳۹۰

عید کجاها برویم که صفا کنیم؟

عید از راه رسیده است و دو – سه هفته‌ای کشور تعطیل است. البته فرقی هم ندارد. یعنی قبلا همه‌جا باز بود ولی کاری انجام نمی‌شد، در عید همه جا تعطیل است و کاری انجام نمی‌شود. از آن‌طرف قبلا همه کارخانجات و ادارات باز بود و بیکار بودند همه، در عید کارخانجات و ادارات نیمه‌بسته‌اند، اما همه تمام‌بیکار هستند. پس ما یک جامعه‌ی رو به ثباتی در این زمینه داریم و بیکاری کم کم باید به عنوان یک کار تعریف شود.
حالا که همه بیکاریم، ما برای پر کردن اوقات فراغت شما در ایام نوروز چند پیشنهاد داریم که بروید و حالش را ببرید.
 
با خانواده برویم مجلس صفا
از مجلس تقاضا می‌شود با عنایت به نظر آقای احمدی‌نژاد، مبنی بر "صفاخیز"بودن ساختمان مجلس، از سال جدید، در ایام عید و تعطیلات آخر هفته مجلس باز باشد و زیر نظر مدیریت پارک ملت، پذیرای مردم باشد. البته مردم باید دقت کنند که در محوطه‌ی مجلس خواب‌شان نبرد. در ضمن باید دقت کنید سر شوخی را با کسی باز کنید آنجا. بعد هم خیلی سخت نگیرید اصولا می‌روند مجلس شوخی کنند و صفا کنند. شما هم حالش را ببرید. 
 
با خانواده برویم میدان پاستور تماشای رحیم مشایی
یکی از دیدنی‌ها و آثار جذاب هیات دولت در سال‌های اخیر اسفندیار رحیم مشایی بوده است که دیدنش از جلو اگر خالی از لطف باشد مسلما خالی از وام و تهسیلات نیست!
 
با خانواده برویم کانادا بغل سلین دیون تماشای محمودرضا خاوری
از وقتی محمودرضا خاوری 3000میلیارد تومان اختلاس کرد و بلیتش برنده شد و رفت کانادا و بغل سلین دیون اینا خانه خرید و همسایه‌شان شد، خیلی‌ها می‌خواهند بروند به خاوری و همسایه‌اش سر بزنند. توی دادگاه اختلاس 3000 میلیاردی هم دیدیدم که دست‌شان به کم نمی‌رفته و رشوه و هدیه زیر پنجاه میلیون تومان نداشتند. برای همین مطمئن هستیم خاوری عیدی تپلی می‌دهد.
 
با خانواده برویم تماشای سلحشور و جیرانی و فراستی
منتها به نظر ما اگر عید می‌خواهید بروید پیش سلحشور و فراستی و جیرانی، بدون خانواده بروید. خب دیدید دیگر، خواندید دیگر، یک‌دفعه یک مسائلی را مطرح می‌کنند آدم جلوی خانواده معذب می‌شود و دنبال کنترل می‌گردد که کانال را عوض کند. شما هم خیلی دقت کنید.
 
با خانواده برویم تماشای کفاشیان
که برای‌مان نیم‌ساعت بخندد. بعد برگردیم.
 
با خانواده برویم سفرهای استانی
البته سفر استانی ما با سفر استانی آقای احمدی‌نژاد فرق دارد. ما در سفر استانی باید از جیب خودمان خرج کنیم، برای همین ممکن است آن‌قدر که به هیات دولت در سفر خوش می‌گذرد به ما خوش نگذرد.
 
با خانواده برویم سازمان ملل، تماشا
صندلی که هست. خب به صورت خودجوش برویم که صندلی‌ها هم پر شود.
 
اگر وقت اضافه آوردیم کجا برویم تماشا؟
این هم از پیشنهادات ما برای پر کردن اوقات فراغت در عید نوروز. اگر باز هم وقت اضافه آوردید بروید اینترنت و چنان درگیر دور زدن فیلتر می‌شوید که نمی‌فهمید چطور وقت‌تان تمام شد و چشم که باز کنید می‌بینید عید هم تمام شده. بله. این‌طوری‌هاست.
 



 این طنز در روزنامه‌ی اعتماد، 27 اسفند 90، منتشر شده است.
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)