شنبه، فروردین ۱۹، ۱۳۹۱

همه روی هم

بعضی از خوانندگان گفتند چرا دیگر راهکار نمی‌دهیم؟ خب باید اعلام کنیم امروز یکی از نمایندگان مجلس راهکار عجیبی داده که دست ما و کاناپه را از پشت بسته. بنده از همین‌جا رسما از این نماینده دعوت می‌کنم هفته‌ای یک راهکار بدهد تا ملات ستون ما مهیا شود. ممنون.
 
نیروهای کشور روی یکدیگر
غلامرضا مصباحی مقدم روی کاناپه ولو شده، خودش را رها کرده به نقل از خبرگزاری‌ها می‌گوید: «بله... بله... منشا همه مشکلات اقداماتی است که از سوی دولت و شخص رییس‌جمهور صورت می‌گیرد.»
ما گفتیم: «می‌فهمم. می‌فهمم. یک موقعی همه دولت و رییس دولت را نوازش می‌کردند، الان می‌نوازند. حالا راهکار شما چیست؟»
 
مصباحی‌مقدم گفت: «مصالح ملی ما اقتضا می‌کند همه‌ی نیروهای کشور روی یکدیگر ریخته شود و در هماهنگی کامل برای کشور کار شود.»
حالا که مصباحی‌مقدم راهکار داده همه‌ی نیروهای کشور روی یکدیگر ریخته شوند ما هم این راهکار را برای روشن شدن اذهان عمومی و خصوصی می‌شکافیم، ایناهاش؛
 
همه روی هم
- زمان وزارت میرسلیم در وزارت ارشاد، اگر توی متن کتابی "روی هم رفته" نوشته شده بود باید این ترکیب به خاطر بار معنایی غلط اندازی که داشت از توی متن حذف می‌شد! با توجه به این‌که میرسلیم وزیر ارشاد آقای هاشمی بوده نتیجه می‌گیریم جامعه نسبت به آن دوره بازتر شده. طوری که آن‌موقع نمی‌شد روی هم رفته حتا روی کاغذ برود. اما الان این‌قدر فضا باز شده که مجلس می‌گوید روی هم رفته همه نیروهای کشور روی یکدیگر ریخته شود.
- با توجه به این‌که "مصالح ملی ما اقتضا می‌کند نیروهای کشور روی هم بریزند"، منتها مصالح شخصی ما اقضا می‌کند که نیروهای کشور به دو بخش آشنایان و غیرآشنایان – یعنی از لحاظ اخلاقی عرض می‌کنیم - تقسیم شوند، تا وقتی این نیروها روی هم ریخته می‌شوند مشکل خاصی پیش نیاید و کار به جاهای باریک نکشد.
- همچنین آقای مصباحی مقدم باید مشخص کند نیروهای کشور به صورت مختلط روی هم بریزند یا نریزند؟
- در ضمن گشت ارشاد باید موضعش را نسبت به این راهکار رسما اعلام کند. چون اگر نیروهای کشور روی هم بریزند ممکن است آن‌ها هم بریزند تا آن‌ها را از هم سوا کنند و همه چیز پیچیده شود.
- با توجه به این‌که ... ممنون.
- همچنین باید مشخص شود اگر نیروها روی هم بریزند تبانی معنی نمی‌دهد؟ یا زد و بند؟
- در ضمن باید مشخص شود اگر کسی نیرو نداشت تکلیفش چیست؟
- آیا استفاده از داروهای نیروزا و به اصطلاح دوپینگی می‌توان استفاده کرد؟
- آیا بهتر نیست حسین رضازاده را که زورش از همه بیشتر است و نسبت به داروهای نیروزا و دوپینگی آلرژی دارد، به عنوان مشاور به کمیسیون اقتصادی مجلس دعوت کرد؟
 
آگهی رسمی 1
به چند نیروی فعال
برای روی هم ریختن نیازمندیم
 
آگهی رسمی 2
نیاز به همزن برقی
با توجه به‌این‌که نیروهای کشور روی هم ریخته شده‌اند و حالا ما نمی‌دانیم چی کارشان کنیم، از طرفی این نیروها که روی هم ریختند دارند ته می‌گیرند، به یک همزن برقی نیازمندیم تا کلهم ته نگیریم.



 
منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، 19 فروردین 91
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)