شنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۱

نمایندگان مجلس هشتم از حافظ شیرازی شکایت کردند

آقای حافظ شیرازی به خاطر اظهار نظری تحت تعقیب قرار گرفت. چندی پیش تعدادی از نمایندگان مجلس هشتم به خاطر سخنانی که آقای حافظ شیرازی در رکن‌آباد به زبان آورد از او شاکی شدند و رگ غیرت‌شان جوش آورد. حافظ شیرازی گفته است: "از این حیل که در انبانه بهانه توست / سرود مجلست اکنون فلک به رقص آرد."
شاکیان حافظ شیرازی مدعی هستند او خواسته عملکرد مجلس هشتم را زیر سوال ببرد.
آقای حافظ شیرازی در وبلاگ شخصی و صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشت: «من اصلا با سیاست کاری ندارم. لابد نماینده‌های مجلس دیدند آقای احمدی‌نژاد واسه شوخی می‌ره مجلس و از اون‌طرف وزرای دولت با خنده و دست انداختن در مجلس جواب سوال نماینده‌ها رو می‌دن، برای همین فکر کردند من هم با مجلس هشتم شوخی کردم. که این موضوع رو رد می‌کنم. (لایک یادت نره.)»
علی مطهری، نماینده‌ی مجلس هشتم، در این‌باره گفت: «به نظر من حافظ حق داره. من هم می‌خواستم همین رو بگم که از این حیل که در انبانه‌ی بهانه‌ی آقایان حداد عادل و رسایی و زاکانی است، نطق پیش از دستور و تذکرهای آیین‌نامه‌ای آنان در مجلس فلک را به رقص در می‌آورد. که البته من این رو نگفتم چون حافظ بهتر گفته.»
اما حداد عادل، یکی از شاکیان آقای حافظ شیرازی، شنیده شد دیشب ساعت نه به آقای سعید مرتضوی گفته است: «من می‌گم تو به خاطر من استعفا می‌کنی تا نماینده‌ها ببینند من چه برشی دارم و بشم رییس مجلس بعدی.» به همین مناسبت ساعت دوازده شب خبرگزاری فارس یک حال اساسی به این خبر داد اما آقای مرتضوی هشت صبح فردا این خبر را تکذیب نکرد اما هرگز تایید نکرد. حداد عادل در پاسخ به منتقدانش گفت: «همین آقای حافظ شیرازی برای من شعر انتخاباتی هم گفته – می‌دونید که من از قدیم با حافظ و عبید زاکانی و مرتضوی رفیقم و این‌ها حرفم رو زمین نمی‌اندازند – خلاصه حافظ برای این‌که من رییس مجلس بعدی بشم برام یه شعر گفته مامان. گوش کنید: "شنیده‌ام که ز من یاد می‌کنی گه گه / ولی به مجلس خاص خودم نمی‌خوانی" دیدید؟ حالا من رییس بشم؟»
در همین رابطه، زاکانی که دستش را انداخته بود دور گردن رسایی، گفت: «حافظ باید حاذف شود. یعنی حذف شود. تا حذف نشود ما از تاثیرات غرب در امان نیستیم. در ضمن همین حافظ اصلا حیا نداره و به عیش و نوش اشاره‌ی مستقیم می‌کنه.»
حافظ در فیس‌بوک نوشت: «خیلی سربسته بخوام بگم می‌گم که: شد سوی محتسب و کار به دستوری کرد / آمد از پرده به مجلس عرقش پاک کنید. (بزن لایک رو.)»
اما یکی از نمایندگان که خواست اسمش فاش نشود در تذکر آیین‌نامه‌ای به زاکانی گفت: «ولی دم حافظ گرم. حافظ اصولا موافق تک‌همسری نیست. اگه توی مجلس بود تا الان با دوتا غزل که خونده بود، این چندهمسری قانون شده بود رفته بود پی کارش.»
آقای حافظ شیرازی در پاسخ به این نظرات در صفحه‌ی فیس‌بوکش نوشت: «ای مجلسیان سوز دل حافظ مسکین / از شمع بپرسید که در سوز و گداز است. (لایک رو بزن.)»
آقای لاریجانی، جوادشون نه، علی‌شون که قصد داشت فضا را آرام کند گفت: «آقای احمدی‌نژاد برای شوخی بیاید مجلس. شوخی نیست که. آقای حافظ هم مثل آقای احمدی‌نژاد، حتما با مجلس شوخی کرده. عیبی ندارد.»
آقای حافظ که به صورت ضمنی از ریاست مجلس توسط آقای لاریجانی، جوادشون نه علی‌شون، حمایت می‌کند، در فیس‌بوکش نوشت: «وقتی علی لاریجانی حرف می‌زنه من جیگرم حال می‌داد. اصلا گو شمع میارید در این جمع که امشب / در مجلس ما ماه رخ دوست تمام است. پس علی لاریجانی رییس بمونه لطفا. (لایک بزن خسیس‌بازی در نیار.)»
در همین‌باره محمدرضا باهنر گفت: «مصلحت اجازه نمی‌دهد حرف بزنیم.»
حافظ هم سریع در فیس‌بوکش استاتوس گذاشت: «باهنر جان، مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز؟ شوخی می‌کنی؟ ور نه در مجلس رندان خبری نیست که نیست. (لایک نزن، فقط کامنت بذار.)»
در همین لحظه یک جاچسبی سمت آقای حافظ شیرازی پرتاب شد، که حافظ سریع به علی لاریجانی اساماس زد: « خدا را داد من بستان از او [پرتاب‌کننده‌ی جاچسبی یا خود جاچسبی؟] ای شحنه مجلس [علی لاریجانی؟ ما نمی‌دانیم.] / که می با دیگری خورده‌ست [که کار خیلی بدی کرده می خورده و از آن بدتر با دیگری خورده.] و با من سر گران دارد.» 
حداد عادل گفت: «باید ریاست مجلس بعدی رو به یک آدم مهربان و عینکی و اصلح و قدبلند و لاغر بسپاریم که خیال‌مان راحت باشد. همه چی حل می‌شه. من مطمئنم.»
مشخص نشد آقای حافظ شیرازی چون فیلترشکن نداشت نتوانست به موقع وارد فیس‌بوک شود یا از قصد این کامنت را پای مطلبی در سایت فارس گذاشت: «میان گریه می‌خندم که چون شمع اندر این مجلس / زبان آتشینم هست لیکن در نمی‌گیرد. یا خیلی خلاصه خواسته باشم بگم باید بگم که: خسته نباشی داش حداد! امضا: ح. ش.»
آگاهان عقیده دارند حافظ شیرازی برای انتخابات ریاست‌جمهوری دارد آماده می‌شود و همه‌ی این‌ها بازارگرمی‌های انتخاباتی است. اما آقای حافظ شیرازی چه خواهد کرد؟ ما نمی‌دانیم.



منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، 9 اردیبهشت 91 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)