یکشنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۹۰

ممنوعیت پرت کردن آجر سیاسی به سمت حریف

لاریجانی، جوادشون نه، علی‌شان آمد روی کاناپه نشست و کمی جا به جا شد و گفت: «چه راحته. خیلی نرم است. برعکس کرسی ریاست مجلس که خیلی سخت است و آدم اصلا روش راحت نیست و هی باید جواب پس بدهد و نماینده حاضر و غایب کند و نماینده دولت خواباند زیر گوش نماینده ملت و برعکس، بپرد وسط و از هم سواشان کند و ناز دولت را بکشد که بودجه را بدهد و ناز دولت را بکشد که استیضاحی، سوالی، چیزی کند و هی هی. خلاصه خیلی سخت است نشستن روی کرسی ریاست مجلس.» 
گفتم: «خب بشین روی همین کاناپه. با یک کرسی در خانه بذار، برو زیرش استراحت کن و انگور بخور. برای دوره‌ی بعد هم خیلی تقلا نکن که رییس شوی.» 
گفت: «آخه نمی‌شه.» 
گفتم: «چرا؟» 
گفت: «آخه دوست دارم.» 
خلاصه لاریجانی، جوادشون نه، علی‌شان همان‌طور که روی کاناپه تفرج می‌کرد گفت: «گروه‌هايي كه در انتخابات "لگدپراني سياسي" به يكديگر مي‌كنند، بدانند كه اين پرخاشگري‌ها با شرايط فعلي متناسب نيست.» 
گفتم: «می‌فهمم. می‌فهمم. منظور شما این است که شرایط فعلی مناسب نیست، گروه‌ها صبر کنند وقتش که شد با خیال راحت به یکدیگر لگد بزنند. درسته؟» 
لاریجانی که مفرح و شاد روی کاناپه ولو شده بود گفت: «در ضمن "پنجه‌كشي سياسي" به صورت يكديگر درست نيست. اين كار همان چيزي است كه دشمن مي‌خواهد.» 

با توجه به این‌که رییس مجلس گفته الان وقت "لگدپراکنی سیاسی" و "پنجه‌کشی سیاسی" نیست ما نکات زیر را به کاندیداها، سیاسیون و نمایندگان یادآوری می‌کنیم. 

فعالان سیاسی از ... در میزگردها خودداری کنند، فعلا. 
فعالان سیاسی از پرت کردن قندان به سوی رقیب در جلسات مذاکره خودداری کنند، فعلا. 
فعالان سیاسی از پرت کردن جاچسبی در خانه ملت خودداری کنند، فعلا. 
فعالان سیاسی از سیلی زدن به گوش نماینده‌ی مجلس آن هم در خود مجلس خودداری کنند، فعلا. 
فعالان سیاسی از نامیدن نهادهای مدنی مثل مجلس به […]‌خانه آن هم جلوی نمایندگان و در خود مجلس خودداری کنند، فعلا. (راستی آقای لاریجانی قرار بود پیگیری کنید این توهین دولت را به مجلس. چی شد واقعنی؟) 

خلاصه این‌که فعالان سیاسی از پرت کردن آجر سیاسی به سمت حریف، ریختن اسید سیاسی روی صورت حریف، با قمه سیاسی حمله کردن به حریف، تجاوز سیاسی به حریف و باقی کارهای سیاسی خشن خودداری کنند، فعلا. 

نتیجه‌گیری 
1- به نظر ما علاوه بر "تماشاگرنما"ها که صندلی‌های ورزشگاه را می‌شکنند و همدیگر را کتک می‌زنند، در سیاست هم "فعال‌سیاسی‌نما" وجود دارد. از نیروی انتظامی خواهش می‌کنیم با استقرار در پاتوق‌های سیاسی جلوی این رفتارها بگیرد. ممنون. 
2- با توجه به شرایطی که می‌بینیم واقعا اگر پنجه‌کشی سیاسی، لگدپراکنی سیاسی، آجر سیاسی، اسید سیاسی و غیره را از فعالان سیاسی بگیریم این طفلکی‌ها چطوری فعالیت سیاسی کنند، فعلا؟ 



این طنز در روزنامه‌ی اعتماد، 16 بهمن 90، منتشر شده است.
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)