شنبه، بهمن ۲۹، ۱۳۹۰

خبرگزاری ف چه قشنگه، به به

دیروز دو اتفاق مهم افتاد. دومی برگزاری اولین جلسه‌ی دادگاه اختلاس 3000 میلیارد تومانی بود که عکس متخلس‌ها را – چون کار سیاسی یا روزنامه‌نگاری نمی‌کردند - خبرگزاری ف محو کرد تا رعایت حفظ حقوق شهروندی برود در چشم آمریکا و کانادا و انگلیس و باقی ممالک غربی. اما خبر اول که از خبر اختلاس هم مهم‌تر بود برگزاری اختتامیه‌ی هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها بود که باز هم خبرگزاری ف خوش درخشید و مفاخر خبرگری و خبرسازی را به سقف آسمان رسانه فروکوفت تا هیهات کند ژورنالیست‌های دنیا و حرفه از نو آغازیدن بیاغازند که آنچه خبرگزاری ف با خبر و گزارش کرد در این سال‌ها، همان کاری بود که شمس تبریزی با مولوی کرد... یعنی کاری کرد که مولانا کتاب و دفتر در حوض بریزد و بیاموزد آنچه شمس آغازید. پس ما کاناپه‌نشیان مقیم مرکز مشق روزنامه‌نگاری و خبر می‌کنیم، صبح به صبح خبرگزاری ف را باز می‌کنیم و پیش‌بینی اخبار فردا را از آن می‌خوانیم و سرلوحه‌ی خویش قرار دادن خواهیم کرد آن را که به ما داد چنان که هیچ کسی نداده بود چنین حجم علم و دانشی را بی‌دریغ، پیش از این و بیش از این.
به همین مناسبت متن خبر خبرگزاری ف را با هم بخوانیم و درس بگیریم.
(البته ما به سبک خبرگزاری ف اسامی را به صورت مخفف نوشتیم که قشنگ باشد.)
خبر واقعی است به گیرنده‌های خود دست نزنید
خبرگزاری ف: خبرنگاران خبرگزاری ف در هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در بخش‌های گزارش، مصاحبه و خبر برگزیده شدند.
به گزارش خبرنگار ف، اختتامیه هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور "م. ح" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران در حال برگزاری است.
خبرنگار خبرگزاری ف در جشنواره امسال توانست رتبه دوم بخش گزارش را کسب کند؛ "ج. س" ص با گزارش "40 سری که در بازار تهران ار تن جدا شد" رتبه دوم این بخش از هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها را ار آن خود کرد.
"م. س" و "م ن" نیز از خبرگزاری ف به صورت مشترک با ارسال مصاحبه "دولت احمدی‌نژاد هدفمندی یارانه‌ها را قدرتمند و باصلابت اجرا کرد" رتبه اول مصاحبه هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها را کسب کردند.
"م. ص" خبرنگار دیگر ف هم با ارسال خبر "دعوت از یک برانداز برای شرکت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت" رتبه سوم خبر هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها را از آن خود کرد.
نتیجه
1 - متن مصاحبه " دولت احمدی‌نژاد هدفمندی یارانه‌ها را قدرتمند و باصلابت اجرا کرد" برای اقتصاددانان سراسر دنیا ارسال شد تا به خودشان بیایند و خجالت بکشند.
2 - متن خبر "دعوت از یک برانداز برای شرکت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت" به تعداد زیاد چاپ و به صورت دست به دست در خیابان به دست عابران داده شد تا به مسیرشان را انحرافی نکنند و از راه خارج نشوند.
3- خسته نباشید. 
 
  این طنز در روزنامه‌ی اعتماد، 30 بهمن 90، منتشر شده است.
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)