شنبه، بهمن ۲۲، ۱۳۹۰

راه‌های ورود به اینترنت

امروزه دغدغه بشر خارجی هر چه هست باشد اما تنها دغدغه‌ی بشر داخلی این است که چطوری وارد اینترنت شود. به همین مناسبت ما برای این دغدغه‌ی فرابشری راهکارهایی ارائه می‌دهیم.
 
راهکارهای دخول به دنیای مجازی
 
سحرخیزباش تا کانکت باشی
شما برای استفاده از اینترنت می‌توانید ساعت را زنگ بگذارید راس چهار و سی و سه دقیقه‌ی کله‌ی سحر و بعد تا پنج و چهل و هفت دقیقه صبح از اینترنت استفاده کنید. سرعت اینترنت در این ساعت: چهل هزار گیگابایت بر ثانیه (شوخی کردم جلوی خارجی‌ها و ونزوئلایی‌ها کم نیاوریم و شرمنده نشویم.)
 
تو را خواب تمام‌روز به، تا خلق دمی بکانکتند
به نظر ما بهترین زمان همین کله‌ی سحر است. چرا؟ چون در این ساعت فیلتری‌ها فکر می‌کنند مردم خوابند. پس آن‌ها هم می‌روند یک ساعتی چرت می‌زنند. در نتیجه پای‌شان را از روی شلنگ اینترنت برمی‌دارند.
 
تنبل همیشه خواب و آفلاینه
اصولا از وقتی فیلترینگ این‌قدر زیاد شده و سرعت اینترنت آمده پایین، مردم ما برای کانکت هم که شده، سحرخیز شده‌اند.
 
تافته جدابافته
شما وارد شدن به اینترنت را باید از وارد شدن به سایت خبرگزاری فارس یک موضوع کاملا منفک در نظر بگیرید. چرا؟ چون دیده شده در هر حالتی خبرگزاری فارس باز می‌شود، آن هم به صورت کامل. (حتا وقتی به قول مسوولان، دلیل قطعی اینترنت افتادن لنگر روی کابل و شلنگ اینترنت در جاسک – فجیره و درقعر آب باشد، باز هم با این که کابل پاره شده ولی سایت خبرگزاری فارس به پارگی کاری ندارد و باز می‌شود.)
 
بابایی من برم فیس‌بوک؟
به صورت تیم‌ورک (Goroohi) و فمیلی (Khanevadegi) بیست و چهار ساعت پای اینترنت کشیک بدهید. چون هر چند وقت یک بار فیلترینگ از بین می‌رود و همه‌ی سایت‌ها (وقتی می‌گوییم همه یعنی از دم.) بدون فیلتر می‌شوند. حالا جریان چیست؟ مسوولان می‌گویند «اختلال در فیلترینگ!» و بعد از مردم عذرخواهی می‌کنند که فیلترینگ برای دقایقی از بین رفته!
اما؛ ما تحقیق کردیم هیچ اختلالی در کار نیست. گاهی فرزند یکی از فیلتری‌ها به پدرش می‌گوید: «بابایی... من بروم فیس‌بوکم رو چک کنم؟»
باباش می‌گوید: «پسرم. فیلتره.»
فرزند: «بابایی.. پس من هم می‌رم به مامان می‌گم که...»
باباش: «نه گلم. نری چقلی کنی ها قربونت برم. خب من فیلتر رو قطع می‌کنم، پنج دقیقه بیشتر وقت نداری ها!» و پدر عزیز پایش را از روی شلنگ اینترنت بر می‌دارد.
 
ترانه‌ی دیس‌کانکت
اون همیشه آن‌لاین برای من دیگه نیستی
نگو کانکتی به عشقت آخه لایک‌هات می‌گه نیستی
 (تبلیغات: متن کامل ترانه دیس‌کانکت را بعد منتشر خواهیم کرد) 
 
 

  این طنز در روزنامه‌ی اعتماد، 23 بهمن 90، منتشر شده است.
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)