دوشنبه، آذر ۲۰، ۱۳۹۱

اما و اگرهای فعالیت سیاسی سیب‌زمینی

در تصویر بالا سیب‌زمنی در حال فعالیت سیاسی دیده می‌شود
عکس: اینجا
اتحادیه فراگیر ملی تخصصی تولیدی کشاورزی سیب زمینی کاران کشور نامه‌ای سرگشاده خطاب به آقای محمود احمدی‌نژاد نوشتند و گفته‌اند: «اکنون که چند ماهی به پایان دوران 4 ساله ریاست جمهوری باقی نمانده است این محصول بی‌رگ تنها کالایی است که با نجابت تمام در مقابل تحریم‌های خارجی وسیاست‌های متزلزل داخلی همچنان قیمتش را پائین نگاه داشته است.» و ادامه دادند: «از سال 87 که بر اساس تصمیم دولت سیب‌زمینی تولید کشاورزان برای ایجاد فضای باز سیاسی در معابر عمومی و جلوی مساجد و مدارس و دانشگاهها و مراکز آموزشی و نظامی به طور رایگان توزیع شد...»

سیب‌زمینی؛ فعال سیاسی
از نامه بالا اکاذیب زیر نشر می‌شود:
- در متن نامه منظور از "محصول بی‌رگ" سیب‌زمینی است. لطفا برداشت سیاسی نکنید. باقی مسوولان هم به خودشان نگیرند.
- ما متوجه شدیم توزیع رایگان سیب‌زمینی، فضای باز سیاسی ایجاد می‌کند. یعنی اگر جایی فضای باز سیاسی دیدیم  حتما باید دنبال سیب‌زمینی در کازیه و کیف مدعوین و مسوولان بگردیم.
- تا حالا دقت کردید وقتی می‌روید میوه‌فروشی سر کوچه حس می‌کنید فضای سیاسی چقدر باز شده؟ دلیلش وجود سیب‌زمینی است.
- همین که دست کم سیب‌زمینی‌کارها در مملکت کار صنفی می‌کنند یعنی فضا باز شده است.
- تا پیش از این یک‌طوری بود که حزب‌ها نقش سیب‌زمینی را بازی می‌کردند. الان خوشبختانه خود سیب‌زمینی دارد به سمت کار حزبی می‌رود.
- فضا به قدری باز است که حتا سیب‌زمینی هم به عنوان فعال سیاسی در جامعه مطرح است. به به.

نامه
حالا که اتحادیه سیب‌زمینی‌کاران خطاب به آقای احمدی‌نژاد نامه نوشته، خود سیب‌زمینی‌ها هم دست به کار شدند و نامه زیر را نوشتند:

جناب آقای احمدی‌نژاد
عطف به نامه سیب‌زمینی‌کارها صریحا تاکید می‌شود:
ما سیب‌زمینی‌ها "محصول بی‌رگ" نیستیم. یادتان باشد که اگر شما در تاریخ پرافتخارتان منشور کوروش دارید، ما سیب‌زمینی‌ها بنا به نقل کتاب تاریخ پشندی شور انتخاباتی ایجاد کردیم و اصولا در طول تاریخ، یک انتخابات به ما وابسته بود. (تاریخ پشندی، جلد شصت و سوم، صفحه آخر)
حتا همین پوریا عالمی در ستون فال قهوه روزنامه اعتماد ملی در خرداد 88 نوشته بود: «فرمان یازدهم: از انداختن سیب‌زمينی در صندوق رای جدا خودداری فرمایید.» که این مهم نشان از تاثیرگذاری سیاسی و اجتماعی ما سیب‌زمینی‌ها در سطح جامعه داشته و دارد. با این اوصاف آیا بدهی سیب‌زمینی‌کارها را که ما را کاشتند نمی‌دهید؟ در کل حالا ما چی کار کنیم؟ آیا ما کم فضای سیاسی جامعه را باز کردیم؟ آیا ما فضای سیاسی جامعه را کم باز کردیم؟ آیا عرصه سیاست را ترک کنیم؟ آیا نوبت گوجه فرنگی است که با توزیع رایگان فضای سیاسی را باز کند؟ ما نمی‌دانیم.
با تشکر چندتُن یا چندتَن از سیب‌زمینی‌های مقیم مرکز