سه‌شنبه، دی ۰۵، ۱۳۹۱

حداد، قالیباف و ولایتی فرمولیزه می‌شوند: یکی به دو یا دو با یک؟




سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر این مطلب که ائتلاف 2+1 شکست خواهد خورد گفت: ائتلاف به این معناست که افراد حاضر در آن جمع، ائتلاف با یکدیگر را قبول کنند و حاضر شوند به نفع یک نفر کنار بکشند اما نمی‌توان از نشست حداد عادل، قالیباف و ولایتی چنین هدفی را استنباط کرد زیرا هر کدام از این آقایان خودشان مدعی کاندیداتوری هستند.

دو با یک
به نظر شما مفهوم کلی فرمول 2 + 1 چیست؟ و در میدان رقابت انتخابات چه نتیجه‌ای خواهد داد؟
الف- فرمول 2 + 1 در واقع همان یک و دو کردن در فوتبال است. این‌طوری که حداد با یک و دو از ولایتی رد می‌شود بعد خیلی ظریف قالیباف را دور می‌زند و در نهایت توپ را می‌زند تو گل خودی.
ب- ولایتی یک و دو می‌کند توپ را از حداد لایی رد می‌کند می‌رسد به قالیباف اما کلا منصرف می‌شود و توپ را می‌زند توی اوت.
پ- قالیباف تکل می‌رود و توپ را از زیر پای حداد می‌کشد و حداد چون بدنش گرم است متوجه نمی‌شود اما بعد از بازی می‌بیند پایش قلم شده. بعد قالیباف می‌رسد به ولایتی شروع می‌کند با توپ حرکات نمایشی، توپ را می‌کارد، یک قدم می‌آید عقب، ولایتی حالت دفاعی می‌گیرد، قالیباف از حالت دفاعی و لبخند همیشگی می‌آید بیرون، می‌زند زیر توپ، توپ می‌خورد به حالت دفاعی ولایتی و نقش زمین می‌شود. قالیباف می‌رسد به دروازه و می‌خواهد توپ را شوت کند که سوت پایان بازی را می‌زنند و می‌بیند که آن‌طرف میدان مشایی‌این‌ها دارند حرکات نمایشی می‌کنند.
***
اگر فرمول 2 + 1 ربطی به فوتبال نداشته باشد کدام احتمال زیر درست‌تر است؟

یک قل دو قل
یعنی قالیباف و حداد و ولایتی می‌شینند دور هم و یک قل دو قل بازی می‌کنند. یک از دو. دو از سه. سه از چهار...

ریاضیات پایه
یعنی قالیباف و حداد و ولایتی برای ورود به انتخابات نتیجه گرفتند واقعا باید ریاضی‌شان را خوب کنند. و قرار است در کلاس ریاضی جمع و تفریق را تمرین کنند.

3 = 2 + 1
همان‌طور که تابلو است دو به‌علاوه‌ی یک می‌شود 3 و عملا هیچ ائتلافی در کار نیست.

یکی به دو
چیزی که از همه محتمل‌تر است 2 + 1 یعنی یکی به دو. یعنی حداد و قالیباف و ولایتی مشغول یکی به دو هستند و امکان ندارد به تفاهم، ائتلاف که جای خود دارد، برسند.