یکشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۹۰

شکست دشمن در قتل‌آب مردم


امروز کسی روی کاناپه دراز نمی‌شود. ما بر خلاف باقی مسوولان به شایسته‌سالاری معتقد هستیم، برای همین امروز خبر جدی خبرگزاری معزز و ضد ضربه‌ی […] را که از هر جهت می‌تواند برای طنزنویسان جوان به عنوان سرمشق محسوب شود، بدون دخل و تصرف و کاملا جدی به جای طنز باز می‌نویسیم (البته توضیحات توی پرانتز کار ما است):
 
خبرگزاری […]: قرار بود صبح امروز با دعوت در شبكه‌های اجتماعی آمریكایی- صهیونیستی (منظور فیس‌بوک است که […]) عده‌ای جوان در برخی پارك‌ها جمع شوند، اما این فراخوان نیز مثل سایر تجمع‌های […] (تجمع [...] = آب‌پاشی. گرگم به هوا. قایم باشک. بالا بلندی. خاله‌بازی.) با شكست روبه‌رو شد.
به گزارش خبرنگار قضایی فارس […][…] ([…] اصلا. به جان خودم.) 
مشاهدات خبرنگار […] حاكی است (البته فریب نخورده و آفیش کرده و […])، بوستان آب و آتش صبح امروز با فضایی كاملا آرام روبه‌رو بود (یعنی با حضور ملموس و غیرملموس پارکبان‌ها و نگهبانان پارک و حافظان پارک و نیروهای امنیت پارک و غیره، فضا آرامیده شده بود) بسیاری از كودكان و نوجوانان به همراه خانواده‌های خود به این بوستان آمدند و مشغول تفریح شدند. 
در این بین عده‌ای انگشت‌شمار هم كه همراه خود تفنگ‌های آب‌پاش (گویا شبیه کلاشینکف و ژ 3 بوده) داشته و قصد برهم زدن نظم بوستان و هنجارشكنی (آب پاشیدن) را داشتند، با مشاهده فضای آرام بوستان و عدم استقبال جوانان از شبكه‌های صهیونیستی غربی (منظور فیس‌بوک است با خبرگزاری […] اشتباه نشود) از نیت خود منصرف شدند. (آب‌پاش‌ها را غلاف کردند)
نكته جالب و قابل تأمل در این زمینه این بود كه یكی از همراه دارندگان سلاح آب‌پاش (که با حمله به یک باغبان او را خلع سلاح کرده و شلنگ پرفشنگ آبیاری چمن‌ها را از او ربوده و قصد قتل‌آب مردم را داشت) در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما (منظور […] است نه ما) كه: این تفنگ‌ را به چه قیمتی خریداری كردی؟ (تفنگ = کیسه فریزی که توش پر آب شده و آماده‌ی انفجار است) گفت: این تفنگ‌ را عده‌ای رایگان در اختیار ما قرار دادند تا در بوستان آب‌وآتش اهداف آنها را پیاده كنیم. (این سلاح‌ها ربطی... چیزهای دیگر... کشف و ضبط شده ندارد.) پایان خبر (خدا را شکر این خبر همین جا تمام می‌شود!)
 
نسخه 
از مردم درخواست می‌شود، لگن، شلنگ، تشت، آفتابه، دوش، دوش تلفنی، پارچ، کیسه‌ی فریزر، جایخی، کلمن و باقی سلاح‌های سرد خود را سریعا تحویل دهند. با تشکر.
 
از شدت […]ها از شما خواننده‌ی غیور عذرخواهی می‌کنم. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، دوره‌ی جدید، 16 مرداد 90، شماره‌ی 2230 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)