سه‌شنبه، مرداد ۱۸، ۱۳۹۰

مواضع تصرف‌شده‌ی ما کدام است؟



آقای سردار […]، رییس […]، گفت: «كسانی كه سبك زندگی غربی را برگزیده‌اند، مواضع تصرف شده ما توسط دشمن هستند كه باید آن ها را پس بگیریم.»
واقعا ما قصد نداشتیم آقای […] را به کاناپه بیاوریم. برای همین در همین خط، از خودشان خداحافظی می‌کنیم و از این پاراگراف به بعد فقط جمله‌شان را نگه می‌داریم: خداحافظ آقای […]. خداحافظ. مزاحم نمی‌شویم. خیلی زحمت کشیدید.
 
راهکارها
با توجه به این‌که «كسانی كه سبك زندگی غربی را برگزیده‌اند، مواضع تصرف شده ما توسط دشمن هستند كه باید آن ها را پس بگیریم.» راهکارهای زیر را می‌دهیم و می‌رویم پی کارمان:
- چون بیشتر آدم‌هایی که ما در شهر و شهرستان می‌بینیم […]
- چون بدحجاب‌ها کاملا و تمام‌قد به سبک زندگی غربی تردد می‌کنند، در نتیجه از مواضع حساس ما محسوب می‌شوند. از دشمن خواهش می‌کنیم با مواضع حساس ما کاری نداشته باشد و آن‌ها را به خودمان برگرداند.
- چون بیشتر […] و […] و صنعت ما غربی یا متاثر از غرب است، در نتیجه مواضع […] و مواضع […] و مواضع صنعتی ما هم توسط دشمن تصرف شده. یا باید از خیر این مواضع بگذریم یا کوتاه بیاییم و این قضیه را زیر سبیلی در کنیم.
- چون سیستم آشپزخانه ما اوپن شده و اوپن دشمن است، پس مواضع اوپن‌مان را از دشمن پس می‌گیریم و حتا اگه لازم شد اوپن‌های‌مان را در خانه دوباره می‌بندیم و کور می‌کنیم و اوپن آشپزخانه را به حالت سابق برمی‌گردانیم.
- دستشویی و حمام و سیستم فاضلاب و غیره ما نیز تا حدودی متاثر از دشمن است. این مواضع استراتژیک را که دشمن با نقشه قبلی تصرف کرده، واقعا نمی‌دانیم چطوری پس بگیریم و به حالت قبلش […] برش گردانیم.
- […]
- یک راهکار اصلی این است؛ آخر شب که دشمن خسته است و خوابیده ما به دشمن پاتک زده و مواضع‌مان را پس بگیریم. منتها مشکل اینجاست که دشمن شب‌ها در کافه‌ها و بارها مشغول بی‌بند و باری است و صبح‌ها سر مواضعش محکم ایستاده. از بدشانسی این راهکار عملیاتی نبود.
- اگر دشمن کسانی را که به سبک غربی زندگی می‌کنند، همچنان تصرف کند، ما هم هر کسی را که در جهان شبیه ایرانی‌ها زندگی می‌کند تصرف خواهیم کرد.
 
نسخه
آدم می‌ماند وقتی مواضعش را دشمن تصرف کرده، چطوری موضع‌گیری سیاسی کند یا موضعش را روشن کند. 
 
 
 
 
 
 
 
 منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، دوره‌ی جدید، 18 مرداد 90، شماره‌ی 2232 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)