دوشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۰

چایی پُررنگ درمانی!

روی کاناپه دراز کشیده بودم و داشتم یک سخنرانی رسمی یک مقام بلندپایه را می‌خواندم، که وارد "زندگی دوگانه‌ی پوریا" شدم و جوانان را دیدم که دارند پای این سخنرانی کامنت می‌گذارند. جالب می‌شود، نه؟ یعنی وقتی دارید سخنرانی کسی را گوش می‌کنید، بتوانید پای حرف‌هاش کامنت بگذارد. این طوری؛

  • · آقای احمدی‌نژاد به وزیر کشور دستور داد «اولویت اشتغال و مسکن در تمام استان‌ها با جوانانی باشد که اعتیاد به مواد مخدر را ترک کرده‌اند.»
: در همین رابطه، جوانان اعلام کردند: اول اینکه ما شش هفت ساله توی صف ایستادیم، صف رو به هم نزنید.
دوم اینکه اگه اولویت با کسانی است که اعتیاد را ترک کرده‌اند، ما حاضریم در عرض یک هفته معتاد شویم، فقط شغل و مسکن ما فراموش نشود.
سوم این‌که قبول نیست، حتا اگه ما معتاد شویم و بعدش هم ترک کنیم، آن وقت می‌گویید اولویت خانه و شغل، با معتادانی است که قهرمان المپیک بشوند. لابد وقتی هم که قهرمان شویم، می‌گویید اولویت با معتادان ترک‌کرده‌ی قهرمانی است که همسر داشته باشند. لابد وقتی هم که همسر بگیریم می‌گویید اولویت با معتادان ترک‌کرده‌ی قهرمان متاهل نیست، چون دولت برای اشتغال و مسکن جوانان مجرد برنامه‌ریزی کرده نه معتادهای زن و بچه‌دار. 
  •  […]!
  • وی خطاب به جوانانی که موفق به ترک اعتیاد شده اند اظهار داشت: شما کار بزرگی کرده اید، قدر این کار را بدانید، ما هم قدر شما را می‌دانیم و بدانید که احمدی‌نژاد به عنوان یک برادر تا حل همه مشکلات در کنار شما خواهد بود.
: در همین رابطه جوانان گفتند: دست شما درد نکنه. خودمان خیلی خوب می‌دانیم که شما همیشه تا حل همه‌ی مشکلات کنار ما خواهی بود. برای همین خودمان داریم سعی می‌کنیم مشکلات را حل کنیم.

راهکار 
 […]! 
نسخه
خلاصه... یک استکان کمر باریک چای پررنگ ریخته و تا حد اشباع شیرینش کنید، سپس آن را هورت بکشید بالا. با این نسخه حس می‌کنیم هم حال خودمان، هم حال دیگران بهتر شده است و مشکلات هم بر طرف شده است.



 منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، دوره‌ی جدید، 6 تیر 90، شماره‌ی 2197
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)