یکشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۹۱

از پذیرفتن بانوان بدحجاب در فیس‌بوک معذوریم



دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: انتشار عکس بدون حجاب در اینترنت و فیس‌بوک جرم است.


نشر اکاذیب فیس‌بوکی
- از فردا نصب تابلوی "از پذیرفتن بانوان بدحجاب معذوریم" روی دیوار همه در فیس‌بوک الزامی خواهد شد.
- لایک کردن افراد بدون حجاب منع قانونی خواهد داشت.
- اما اگر فرد بدون حجاب در فیس‌بوک شما را لایک کرد باید سریعا آن‌لایک کرده و سپس با حفظ خونسردی تلفن را برداشته و با کلانتری، آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی تماس گرفته و مراتب لایک را به اطلاع ماموران برسانید.
- شایان ذکر است همان‌طور که کرم از خود درخت است لایک از خود دیوار و استاتوس است. لذا گذاشتن استاتوس با لایک‌خور بالا اگر به قصد خودنمایی باشد جرم تلقی می‌شود.
- تگ کردن (Tag) افراد غیر موجه و بدون پوشش مناسب در فیس‌بوک اگر به قصد پوشش و لکه‌گیری باشد بدون اشکال است.
اما تگ کردن به قصد لایک و انواع دلبری ممنوع است.
- بدیهی است تگ کردن به قصد اطلاع‌رسانی بدون اطلاع قبلی، خارج از عرف اجتماعی است و بهتر است فرد تگ‌کننده فرد تگ‌شونده را پیشاپیش آماده تگ‌شدگی بکند.
- به علت عدم امکان تذکر لسانی، تذکر کتبی و کامنتی کفایت می‌کند. اما با اصرار فرد بر تکرار اشتباه یا بزه، بهتر است ابتدا وی را آن‌فرند کرده تا به خودش بیاید. اگر به خودش نیامد اثر وی را از روی زمین و فیس‌بوک حذف (Block) و سپس به مراجع ذی‌صلاح چقلی وی را (Report) می‌کنیم.
- انگولک وpoke  در فیس‌بوک بی‌تربیتی و ممنوع اعلام می‌شود. بدیهی است کاربران می‌توان برای poke کردن افراد به برزیل سفر کرده و از مزایای دیپلماتیک استخرهای آنجا استفاده کنند.
- هر گونه به اشتراک‌گذاری و شِر کردن مطالب، تصاویر و مندرجات افراد بدون حجاب در فیس‌بوک به شرطی که به قصد رسوا کردن بی‌ناموسی و تنویر افکار عمومی باشد خالی از اشکال است، مگر این‌که شِر کردن و به اشتراک گذاشتن مندرجات فرد بدون حجاب به قصد بر هم زدن نظم عمومی باشد.
- هر گونه شِر کردن (Share) افراد موجه شِر خوب محسوب می‌شود. اما شِر کردن افراد غیر موجه شِر و ور بوده و مسوولیت آن با فرد شاور (شِر کننده) خواهد بود.
- داد و ستد لایک با افراد واشر (VaShare = کسی که در فیس‌بوک شِر و ور زیاد کند) ممنوع است.
- هر گونه معرفی افراد غیر موجه و بدون حجاب به دیگران امری مذموم است. مگر آن‌که ساجست (Suggest) به نیت خیر و در صورت رله بودن قضایا به قصد فامیل شدن باشد.



 منتشرشده در روزنامه‌ی قانون، شماره 2 - 7 آبان91