سه‌شنبه، آبان ۰۹، ۱۳۹۱

ایران ساخت چین



با همت صدا و سیما به زودی تکلیف یک‌سره می‌شود:
ایران ساخت چین


عزت ضرغامی در آخرین حرکتی که در تلویزیون خصوصی‌اش زده، با توجه به سال "تولید ملی" از "تولیدات ملی چین" تقدیر کرده و در برنامهی 20:30 دیشب یک حال اساسی به یک ماشین شاسی‌بلند چینی داده و به اسم "خبر" حسابی تبلیغش را کرده. از طرفی آن‌طور که در خبرها خواندیم در مراسم رونمایی این ماشین چینی، بعد از تلاوت قرآن کریم، به جای سرود ملی ایران، سرود ملی چینی پخش شده.

نشر اکاذیب چینی
- راستش هر چیزی را فکر می‌کردیم توی ایران چینی‌ش را ببینیم، جز سرود ملی. که گوش شیطان کر به این فن‌آوری ملی هم رسیدیم.
- پیشنهاد می‌کنیم با توجه به قرائن موجود، رسانه ملی از فردا به "رسانه ملی چین" تغییر نام دهد. 
- کم کم داریم به خیلی چیزها مشکوک می‌شویم. مثلا اصلا بعید نیست همین آقای ضرغامی هم چینی باشد... یا حتا تیم اقتصادی دولت. یا رحیم مشایی و دار و دسته. یا حتا همین آقایان هنرمندان رانتی مثل س. و د. یا همین ا. یا چه می‌دانم ر. نه. نه. اشتباه می‌کنم. مطمئنا محصولات چینی کیفیت‌شان بهتر است.
- این‌طوری که پیش می‌رود، آدم را ترس برمی‌دارد که مسائل ناموسی هم ساخت چین شود. با این اوصاف از ما به شما نصیحت اگر می‌خواهید تشکیل خانواده بدهید خیلی دقت کنید که همسر آینده‌تان چینی نباشد. راستش اصلا بعید نیست یک دفعه موقع مطالعه، یک Made in China یک گوشه آدم یا آن پشت مشت‌ها که توی دید نیست، به چشم بخورد.
- طبیعی است اگر آدم جنس اصل بخرد و ببیند چینی است حسابی توی ذوقش می‌خورد. وقتی سرود ملی چینی‌اش آمده، مسائل ناموسی که جای خودش را دارد.
- بعد از این مرحله توی زایشگاه هم خیلی دقت کنید. چون چینی‌ها فرش کاشان را مثل خودش زده‌اند، دیگر یک‌وجب بچه که کپی کردنش کاری ندارد.
- ما بارها گفتیم اما کسی گوشش بدهکار نیست. بعید نیست تا یکی دوماه دیگر، گوشه‌ی ایران را هم بزنی بالا، ببینی زیرش نوشته: Iran Made in China. می‌گویید نه؟ بزنید بالا و نگاهش کنید.