پنجشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۸۹

چه کسی در کجا با چه کسی چه کار کرد؟

درک مطلب نامه‌ی علی مطهری

احتمال دارد شما هم از رادیو شنیده باشید، حتی احتمال دارد در اینترنت دانلودش کرده باشید، یا ممکن است در مترو برای‌تان بلوتوث شده باشد. شاید هم در روزنامه (آیا روزنامه‌ای مانده است؟ - ما نمی‌دانیم.) خبرها و بازتاب مربوط به جمله طلایی علی مطهری را خوانده باشید؛ سه کلمه جادویی و دیگر هیچ. سه کلمه جادویی "خفه شو! بتمرگ! پفیوز!" البته شیرینی شنیدن این سه شهد شیرین فارسی به این خاطر است که در صحن علنی مجلس گفته شد. از آنجا که علی مطهری در کل نماینده جالبی است، امروز به درک مطلب بخشی از توضیح او دراین‌باره می‌پردازیم.
علی آقای مطهری نوشته؛
آقای كوچك زاده كه در ردیف جلوی ما قرار دارد از اوایل این جلسه در اعتراض به سخنان آقای دلخوش و نیز رئیس جلسه كه با اشاره به حادثه روز قبل از حیثیت مجلس دفاع كرده بودند فریادها می كشید و برای اطرافیان خود سرسام ایجاد كرده بود و از طرفی در تحریك افراد حاضر در تجمع سازمان داده شده روز قبل علیه مجلس نقش اساسی داشت. لذا خود به خود و بدون این كه از قبل طراحی كرده باشم نام ایشان بر زبانم جاری شد...

1- با توجه به این‌که منظور از "حادثه روز قبل" تجمع خودجوش برای به توپ بستن مجلس است، فکر می‌کنید مجلس یک مملکت را هر چند سال یک‌بار به توپ ببندند مناسب است؟ (با فرمول محاسبه شود. 5 نمره)
 
الف- سه‌شنبه 2 تیر 1287 + سه‌شنبه 1 تیر 1389 تقسیم بر 300 کشته ضرب‌در 500 زخمی = صد سال
ب- همون صد سال
پ- الف و ب درست است

2- یازده نماینده قرار شد به خاطر مصوبه اخیر مجلس پیرامون وقف اموال دانشگاه آزاد، استعفا بدهند. چی شد آخرش؟ (2 نمره) 
 الف- دارند استعفا می‌دهند.
ب- می‌خواهند که دارند استعفا خواهند داد که استعفا بدهند.
پ- از استعفا دادن، استعفا داده‌اند.

3- با توجه به این‌که الان رسم شده، نماینده‌های اصولگرا می‌گویند استعفا می‌دهیم، اما نمی‌دهند، (مثلا همین چند وقت پیش روح‌الله حسینیان گفتم استعفا می‌دهم اما نداد و منصرف شد)، این واقعه چه تاثیری در جامعه خواهد داشت؟ (2 نمره) 
 الف- آقای خانه هی به خانمش می‌گوید طلاقت می‌دهم اما نمی‌دهد.
ب- خانم خانه به آقایش می‌گوید طلاقم را بده اما نمی‌گیرد.
پ- در کل آقای خانه می‌خواهد طلاق بدهد نمی‌دهد خانم خانه می‌خواهد طلاق بگیرد نمی‌گیرد چون آقای خانه طلاق نمی‌دهد که خانم بگیرد.
ت- حالا شما چرا مته به خشخاش می‌ذاری؟ بذار دور هم خوش باشیم.

ترانه منتخب این نمایندگان که هی استعفا می‌دهند و هی بی‌خیال می‌شوند کدام است؟ (2 نمره) 
 الف- منم عکساتو پاره کردم نامه‌هاتو پاره کردم فکر یه چاره کردم پی یار تازه کردم...!
ب- بیا بریم از این ولایت من و تو... تو دست من و بگیر و من دامنت رو...!
پ- خیال نکن نباشی، بدون تو می‌میرم... گفته بودم عاشقم حرفم رو پس می‌گیرم...!
ت- دوستم نداری می‌دونم دوستم نداری... خدا کنه برگردی تو پیشم! بدون تو من دیوونه می‌شم!

و از آنجا كه ما دو سه سالی در دبیرستان علوی همكلاس بودیم و در آن زمان نام خانوادگی ایشان كوچكف بود و ایشان را به این نام صدا می زدیم، طبق عادت مالوف، در ادامه سخنم گفتم "افرادی مانند آقای كوچكف" و طبعا مجبور شدم توضیح كوتاهی راجع به نام ایشان بدهم.  
سوال اگر قرار باشد هر کسی در هر جایی، دیگری را به همان اسمی که بچگی‌اش صدا می‌زده، صدا بزند، ده چهره سیاسی را نام ببرید و بگویید بچگی به چه اسمی صدای‌شان می‌زده‌اند. می‌توانید شکل‌شان را هم بکشید، عیبی ندارد. (3 نمره)
 
در اینجا آقای كوچك زاده جاسوزنی فلزی حاوی سوزن و گیره را محكم به طرف من پرتاب كرد كه به پشت مانیتور میز این بنده اصابت كرد به طوری که یک لحظه احساس کردم مانیتور شکست که اگر به صورت اینجانب اصابت می كرد معلوم نبود چه بلایی بر سر من می آمد.  
1- این اتفاق کجا افتاد؟ (5/1 نمره)  
الف- در پیش‌دبستانی
ب- در دبستان
پ- در دبیرستان علوی
ت- در مجلس شورای اسلامی

2- وقتی این دلاوران در صحن مجلس به هم جاسوزنی پرت می‌کنند، در دبیرستان علوی چه کار می‌کردند؟ (5/1 نمره) 
 الف- کشتی می‌گرفتند
ب- از پنجه بوکس و نانچیکو استفاده می‌کردند
پ- همدیگر را گاز می‌گرفتند
ت- همدیگر را نیشگون می‌گرفتند

3- علی مطهری چطوری احساس کرد که مانیتور شکست؟ (3 نمره) 
الف- با حس لامسه
ب- با حس چشایی
پ- با حس ششم
ت- اون اصلا یه حس دیگه داره که به مانیتور متصله. ما خبر نداریم.

من اعتنا نكردم و به حرف خود ادامه دادم، اما ایشان از جای خود بلند شد و به سوی من آمد، گویی كه قصد جان مرا دارد و حرف هایی زد كه یادم نیست چه گفت. در اینجا ظاهرا من چند كلمه ای گفته بودم كه خارج از ادب بود و البته در مجلس شنیده نشد و فقط كسانی كه از رادیو گوش می دادند شنیدند و محتوای آن "بنشین" و "ساكت باش" و كلمه دیگری بود كه معنی آن را نمی دانم...

1- با توجه به متن بالا چرا علی مطهری از حرف‌هایی که خودش و کوچک‌زاده زده‌اند چیزی یادش نمی‌آید؟ 
 الف- از کوچک‌زاده ترسیده.
ب- کوچک‌زاده را ترسانده.
پ- وقتی جاسوزنی خورده به مانیتور و او احساس کرده، همه چیز یادش رفته.
ت- حالا این یه چیزی گفته و اون یه چیزی پرت کرده، چقدر گیر می‌دید.

2- با توجه به این‌که برخوردهای تند کوچک‌زاده نسبت به خبرنگاران شهره آفاق است، و واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های تند و پرحرارت او بارها حرف و حدیث ایجاد کرده است، در کل درباره این اتفاق، چه فکر می‌کنید؟ 
 الف- ببین چی شده که مطهری صداش دراومده.
ب- ببین چی شده که کوچک‌زاده فقط جاسوزنی پرت کرده و صندلی و مانیتور پرت نکرده.
پ- در کل مارادونا رو ول کن، غضنفر رو بچسب.

کدام پیشنهاد به نظر شما بهتر است؟ (5 نمره) 
الف- مجلس از سال بعد نمایندگان بدون داشتن حکم و گواهی دفاع شخصی را نپذیرد.
ب- نمایندگان حتما دندان مصنوعی داشته باشند، و حتما برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه، دندان‌های‌شان را جلوی در تحویل حفاظت بدهند.
پ- این چیزها مسبوق به سابقه است. در تاریخ معاصر گاز گرفتن گوش عیسی سحرخیز توسط یکی از برادرها ثبت شده است!
ت- این مسائل در کل چیزی نیست. خودش کم کم خوب می‌شه.