دوشنبه، تیر ۲۸، ۱۳۸۹

هفته پیش چه طوری گذشت؟ (زلزله در فضا)

1
نامه به سردبیر و باقی مردم
همان‌طور که مستحضر هستید مایی که ما باشیم و قبلا فتیله‌مان را کشیده بودیم بالا، حالا کشیدیم پایین و داریم با چراغ خاموش حرکت می‌کنیم. یعنی الان وضعیت به حد اعلای گل و بلبلی رسیده و شکر خدا، در تولید هر چیزی آمار صعودی نداشته باشیم، در تولید خط قرمز به خودکفایی لازم رسیده‌ایم. به قول بچه‌ها گفتنی اصن یه وضعی. (حتا من شنیده‌ام قرار است یک مقدار از مازاد تولید خط قرمزمان را هم صادر کنیم.) احتمالا در همین راستا است (وگرنه مرض نداریم که) که سعی می‌کنیم صفحه طنز را با مطالبی در مورد گل و بلبل تقدیم کنیم. اگر احیانا در این صفحه، طنزی سیاسی دیدید بدانید صد در صد اشتباه شده و خط رو خط شده و ربطی به ما ندارد. در همین راستای راستایی که عرض کردیم پیشنهاد می‌دهیم به جای صفحه طنز، صفحه رنگ‌آمیزی برای کودکان منتشر کنیم که دردسرش کمتر است. خب، یک رنگ‌هایی را البته باید خط قرمز اعلام کنیم! (دقیقا مثل رنگ‌آمیزی لگوی مجله)
این چندخط خطاب به سردبیر عزیز نوشته شد اما مخاطب اصلی آن شما مردم هستید که به وسیله تلفن، اساماس، ایمیل، آف‌لاین، دود سفید، دود سیاه، نامه، کامنت و غیره می‌پرسیدید چرا فتیله را کشیده‌ایم پایین. لطفا هی نگویید بکش بالا.
با تشکر. مرسی.

2
نسخه ارشاد
از وقتی مدل موی مورد تایید وزارت ارشاد رونمایی شده، باید بیایید و ببینید چه استقبالی از این موضوع شده است. برای مثال یک جشنواره برگزار کردند در سالن همایش‌های صدا و سیما (در این سالن اصولا همایش‌های مورد تایید برگزار می‌شود) که 500 نفر را از سراسر ایران کشاندند به آنجا و 130 هزار تومان هم از بنده‌های خدا پول بستوندند، که چی؟ که یک شرکت به‌خصوص محصولات آرایشی خودش را تبلیغ کند! آفرین! آفرین! یعنی همین که به هر حال یک نفر بتواند حتا این‌طوری هم پول دربیاورد، کارآفرینی شده و از آمار بیکاران کم شده است. ولی برای این‌که بدانید و آگاه شوید و متنبه شوید و کیفور شوید عکس بعضی از شرکت‌کنندگان این مراسم را برای شما منتشر می‌کنیم. نیگاه؛


همان‌طور که دیدید همه کسانی که در این جشنواره شرکت کردند تحت تاثیر نسخه ارشاد کله‌شان حال و هوای خاصی پیدا کرده بود. در کل خسته نباشید برادرا.

3
موهاش گوگوشی بود... 
 الان با هم درباره سفره‌ای که پهن شده و اینا، صحبت کردیم. بد نیست این را هم بدانید که در همین جشنواره برای این‌که نبوغ‌شان را به رخ جهانیان و اینا بکشند، اعلام کردند: «مدل‌هاي مو به‌نام استان‌ها نام‌گذاري مي‌شود.»
احتمالا چندتا از این مدل‌ها این‌طوری‌ است؛

مدل شیرازی (ما خسته‌ُم کاکا... سی‌کو، مو میگوم هر حالتی خوبه کاکا.)
مدل اهوازی (مدلش اصلا مهم نیست ولک! عینک ریبن رو بذار بالای سرت حله.)
مدل کهگیلویه و بویراحمدی (احتمالا به خاطر تلفظ سخت، از این مدل استقبال زیاد نشود.)
مدل کرمانشاهی (کُره ولمان بوکو، گرفدیدمان بنه قن؟ کُره گرفدیدمان دستگاه؟)
مدل جغرافیای گویشی تنگستانی در کل! (برار اشتو کن، اشنفتم مدل زُزو که پسین و دیگ درست کردی، خشه.)
مدل اصفهانی (پ چی‌چی می‌گویین؟ اسرافس... خودم می‌کوفمش صاف شه... چه خبرس برم سلمونی...)
مدل یزدی (یه تا دیگه بزن.)
مدل خراسان رضوی و جنوبی و شمالی (نم‌ره... نم‌ره... پتیخ پتیخه...)
خودمانیم. این دانشمندان جوان را که این ایده‌های بکر و مورد تایید مطرح می‌کنند، چرا نمی‌دزدند؟

4
حسام‌الدین آریان!  
در خبرها خواندیم "گروه‌های خشونت طلب با هجوم به مکان برگزاری دارای مجوز کنسرت حسام‌الدین سراج و زنجیر کردن در ورودی سالن بدون هیچ مدرک قانونی از ورود حضار به سالن جلوگیری کردند و اینا..."
زیاد مته به خشخاش نمی‌گذاریم! به هر حال یک چیزهایی است که در این مملکت جزو رسم و رسومات محسوب می‌شود؛ یکی‌ش همین بر هم زدن کنسرت‌ها. البته قبلا کنسرت گروه آریان را به خاطر فلان حرکت و فلان پوشش و اینا به هم می‌زدند... بگذریم. به نظر شما چرا این‌طوری شد؟
الف-
چون الان کنسرت موسیقی پاپ اصلا برگزار نمی‌شود، به هر حال باید به یک جایی هجوم برد و آنجا را به هم زد.
ب- حسام‌الدین سراج تغییر کاربری داده و توی کنسرت‌هاش نقش محمدرضا گلزار را بازی می‌کند و گیتار می‌زند.
پ- سراج رو بی‌خیال... کنسرت کیهان کلهر هم لغو شد. اصلا همه چی سر و ته شده.
ت- نگران نباشید، به زودی همه با هم می‌رویم کنسرت حبیب و معین و اندی و و کامران و هومن و اینا و غنای فرهنگی می‌شویم.

5
ممنوعیت آره و اینا برای فضانوردان زن و مرد در فضا
 در خبرها خواندیم فرماندهان ايستگاه‌های فضايي بين‌المللي اجازه رابطه جنسي به فضانوردان را نمي‌دهند.
آگاهان و کارشناسان دلیل این اقدام را جلوگیری از ایجاد زلزله در فضا اعلام کردند!

6
محرک سوسکی! 
 در کل هفته 18 – بود، هفته‌ای که گذشت! اگر بالای هجده سال هستید به این خبر توجه کنید؛
یکی از سایت‌ها نوشت: اخیرا برخی فروشگاه‌ها در مناطق شمال تهران اقدام به عرضه نوعی قطره خوراکی با خاصیت تحریک جنس مخالف کرده اند! به گزارش این سایت این قطره نوعی مایع است که از سوسک های ساکن اسپانیا استخراج میشود! با استفاده از این مایع ، سوسک های نر ، سوسک های ماده را فریب داده و از آنها برای برقراری رابطه جنسی دعوت به عمل می آورند.

این خبر توضیح ندارد، چون خود ما هنوز هجده سال‌مان نشده و چون هنوز در خیلی از موارد از گچ سوسک‌کش استفاده می‌کنیم!

7
آخر هفته 
 هفته پیش هوا اول گرم شد بعد داغ شد بعد هوا پس شد بعد گفتند یک‌شنبه دوشنبه تعطیل. بعد نبودی؟ راستش رو بگو کجا رفته بودی؟ اگه راست می‌گی چرا توی بازار ندیدمت و اینا... بعد یک‌هویی همین‌طور غیرمترقبه و قضاقورتکی رييس شوراي اصناف كشور گفت: «تمام دستورالعمل‌ها و توافقات قبلي از جمله موضوع ماليات 75 درصدي به طور كلي ملغي شد و دستورالعمل روشن و شفافي را به‌منظور پرداخت موديان مالياتي اصناف تعيين كرديم... مقرر شد تا اصناف 15 درصد به قطعي سال 87 خود اضافه كرده و مالياتشان را بپردازند... موديان مالياتي اصناف بايد 40 درصد اين رقم را نقدا و مابقي را با مراجعه به ادارات دارايي به صورت تقسيط و... بپردازند.»
به گفته شاهدان عینی بعد از اعلام این خبر، انگار که آب از آب تکان نخورده باشد، بازار تهران یهویی باز شد.


منتشرشده در هفته‌نامه‌ی پیک سبز، صفحه‌ی طنز، شماره‌ی 325
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)