دوشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۸۹

کماکان صدای دهل میاد

هفته پیش چه طوری گذشت؟

امید زندگانی!
كامران باقري لنكراني، وزیر پیشین بهداشت گفت: «ايران در ميان كشورهاي جهان رتبه هفتم را درباره اميد به زندگي به خود اختصاص داده است.»
به نظر شما چرا ما امیدواریم؟ و اصولا چرا به زندگی امید داریم؟
الف- از بس خوشحالیم.
ب- از بس همه چیز آرومه تو به من دل بستی.
پ- از بس صدای دهل میاد.
ت- از بس بیست و سی.

برق و غبار!  
وزیر نیرو گفت: «صدور برق ایران به عراق متوقف نشده است.» وی ادامه داد: «اینکه برخی رسانه ها مطرح می کنند که ایران به دلیل مطالبات عراق، برق را قطع کرده، کذب محض است و این یک توهین بزرگ به مردم یک کشور است اگر به جای مطالبات، یک خدمت عمومی که همه مردم آنرا دریافت می کنند را قطع کرد.»
به گزارش یکی از آگاهان که داشت از سفر ایلام برمی‌گشت، واردات گرد و غبار از عراق به استان‌های غربی و جنوب غربی ایران کماکان با دقت خاصی و به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.
این آگاه در حالی که داشت چمدان خود را باز می‌کرد گفت: «همان‌طور که می‌دانیم از قدیم مبادله کالا به کالا در این منطقه رواج داشته و الان هم چیز عجیبی نیست که ما با صادرات برق، غبار وارد کنیم.»
این آگاه در حالی که داشت سوغاتی‌ها را تقسیم می‌کرد اضافه کرد: «عبید زاکانی یه حکایتی داره باحاله. تعریف کنم؟»
ما: تعریف کن.
- شخصی از بغداد می‌آمد. او را پرسیدند: «آنجا چه می‌کردی؟»
گفت: «عرق!»

خوزستان هوا خیلی سرد است! 
 یکی از دانشمندان جوان درباره آب و هوای خوزستان در تابستان گفت: «خوزستان در تابستان خیلی خنکه... و حتما باید با کاپشن بیای بیرون!» وی گرمای هوای بالای 50 درجه را تکذیب کرد. وی هر گونه گرد و غبار در سطح استان را نیز تکذیب کرد. وی مشکلات آب شرب استان را نیز تکذیب کرد. وی هم چنین قطعی‌های پی در پی برق را در این استان تکذیب کرد. این دانشمند جوان اما در انتها تاکید کرد: «عجیبه که وقتی تابستون‌های خوزستان این قدر هوا سرده، چنین شایعاتی ساخته می‌شه.» وی گفت: «برای حل مشکلات سرمای این استان در فصل تابستان، تعدادی پتو به آنجا ارسال خواهیم کرد تا مردم سرما نخورند.»
وی در پایان در حالی که برای دوربین دست تکان می‌داد، توضیح داد: «الان گرد و غبار در سطح کشور به صورت یک‌پارچه وجود دارد و امیدواریم به زودی به تهران برسد تا برای حل مشکل آن، یک جلسه فوری برگزار کینم!»

اگر سوخت هواپیما نداشته باشیم... 
 شنیدیم امارات، آلمان و فرانسه سوخت هواپیماهای ما را تامین نکرده‌اند و البته این هیچ دلیلی به تحریم و اینا ندارد. اما چون ممکن است این اتفاقات دوباره بیفتد ما چند راه پیشنهاد می‌کنیم که این اتفاق دگیر نیفتد؛
1- هواپیماها را به اسب یا قاطر ببندند! که نیاز به سوخت نداشته باشند و با علف و یونجه انرژی لازم‌شان برای حرکت تامین شود.
2- داخل هر هواپیما چندتا از این قوی‌ترین مردان ایران و جهان بگذارند. در مواقع امرژنسی این قوی‌ترین مردان بروند و هواپیما را هل بدهند تا مسافرها به مقصد برسد.
3- یک دانشمند جوان و یک زیرزمین در هر هواپیمایی تعبیه شود تا دانشمند جوان در طول سفر به کشف انرژی‌های جدید بپردازد.
4- مسیرهای هوایی را طوری تعیین کرد که مسیر رفت سربالایی و مسیر برگشت سرپایینی باشد. این طوری موقع رفت هواپیما پرواز می‌کند و موقع برگشت روی زمین که سرپایینی است سُر می‌خورد.
5- پشت سر هر هواپیمایی یک کامیون سوخت مخصوص هواپیما روانه کنیم.
6- پشت سر هر کامیونی که پشت سر هواپیماها روانه می‌کنیم یک وانت سوخت و بنزین کامیون بفرستیم.
7- پشت سر این کامیون و آن هواپیما چندنفر را با دوچرخه بفرستیم که اگر باز هم هواپیما سوختش تمام شد و نتوانست پرواز کند، مسافران ترک دوچرخه به ایران برگردند.
 
حجی شو 
 از وزیر ارشاد پرسیده شده است: «تعدادي از خوانندگان زمان ر‍ژيم گذشته در كشور حضور يافتند. آيا اطلاع داريد و واكنش شما به اين حضور چيست؟»
وزیر پاسخ داده است: «به هرحال اين رفت و آمدها روال خود را دارد. آنهايي كه مسئله خاصي نداشته باشند مي‌توانند درخواست دهند و به كشور بازگردند.»
در همین رابطه صدا و سیما اعلام آمادگی کرد وقتی بازگشت خوانندگان و "آن‌هایی که مساله خاصی ندارند" به حد نصاب رسید، شبکه سه را کلا در اختیار آنان بگذارد.
گفته می‌شود به زودی "حجی شو" جایگزین "امروز دیروز فردا"، برنامه "هی اند شی" جایگزین "فیتیله تعطیله" و همچنین برنامه "نکست پرشن استار" از این به بعد به جای برنامه "برنامه بیست و سی" پخش خواهد شد!
همچنین قرار شده است به جای خبر سراسری، حمید شب‌خیز به تحلیل اخبار بپردازد.

تراژدی هفته 
 هفته پیش روز جهانی قلم بود. به همین مناسبت چند روزنامه‌نگار بیکار با تخفیف کلیه خود را به صورت نقد و اقساط به فروش می‌رسانند.
لطفا با ما تماس بگیرید.


منتشرشده در هفته‌نامه‌ی پیک سبز، صفحه‌ی طنز، شماره‌ی 324
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)