سه‌شنبه، شهریور ۲۲، ۱۳۹۰

ترکیب عشقی هوس‌آلود؟


دانشمندان جهان در به در دنبال حلقه‌ی گمشده‌ی داروین هستند، در حالی که بر اثر یک جهش پیچیده، حلقه‌ی گمشده‌ی مذکور پیدا شده و هم‌اینک موجودی به نام علمی "صدا و سیما Seda o Sima" و با نام بومی "رادیون و تلویزیون Radion o Televizioon" سال‌هاست که در ایران به حیات خود ادامه می‌دهد. این موجود حتا توانسته تولید مثل کند و هفت هشت شبکه – یکی از یکی قشنگ‌تر – به چرخه‌ی تکاملی اضافه کند. دیده شده است که این جاندار بچه‌های خود را می‌خورد. البته او بین بچه‌های خود تبعیض هم می‌گذارد. بومی‌های ایران معتقدند اگر به اخبار گوش ندهند و احساس خوشبختی نکنند و تلویزیون را خاموش کنند، "صدا و سیما Seda o Sima" عکس‌شان را در 20:30 نشان می‌دهد. بومیان ایرانی وقتی سر و کله‌ی 20:30 پیدا می‌شود، هیچ حرکتی نمی‌کنند و زل می‌زنند به دیوار، تا خطر را از خود دور کنند.
دانشمندان اعلام کرده‌اند صدا و سیما علاوه بر پخش مناظره و رقص شهریاری و احمدزاده، گاهی بخشنامه هم از خودش صادر می‌کند. این بخشنامه که صدا و سیما به خودش ابلاغ کرده، در موزه "نچرال‌ - داروین - تی‌وی‌" تحت تدابیر شدید امنیتی نگهداری می‌شود؛
 
صدا و سیما به خودش چه چیزی ابلاغ کرد؟
 
- طرح ترکیب‌های عشقی هوس‌آلود و مثلث‌های عشقی ممنوع است.
ما: 1- منتها اگر مربع عشقی بشود یا پنج ضلعی و شش ضلعی به بالا بلااشکال است. دقت کنید که "مثلث‌های عشقی" ممنوع است. یعنی اگر یک ضلع از این مثلث مماس و منطبق و عجین با ضلع یک مثلث دیگر باشد ممنوع است. اما اگر یک مثلث عشقی بود که زوایایش فقط بر خودش منطبق بود و Y آن با X دیگری همپوشانی یا تقطیع نداشت ایرادی ندارد و اوکی است.
2- همچنین ترکیب عشقی هوس‌آلود ممنوع است اما ترکیب هوسی عشق‌آلود بدون مانع است.
 
- باید از اختلاط بی‌مورد زن و مرد در تولیدات تلویزیونی در صحنه‌هایی نظیر عروسی، مهمانی خانوادگی، فضاهای کاری و همچنین جشن‌ها اکیدا خودداری شود.
ما: اگر موردی برای اختلاط بود ایرادی ندارد، صدا و سیما فقط روی بی‌موردش حساسیت دارد. مثلا عروسی جای بی‌موردی است چون داماد باید به مهمان‌ها برسد نه به عروس. همچنین مهمانی خانوادگی هم جای بی‌موردی است چون همه باید بنشینند دبلنا بازی کنند یا از سیاست‌های اقتصادی دولت تعریف کنند. "فضاهای کاری" ولی عجیب است آقای صدا و سیما! وقتی کاری نیست که انجام شود ملت سرشان را به چه گرم کنند!؟
 
- نمایش مردان نیمه‌برهنه در تولیدات داخلی و خارجی ممنوع است
ما: البته ما متوجه نشدیم صدا و سیما این بند را خطاب به کدام تلویزیون در جهان نوشته است. برای این‌که تنها مردان برهنه‌ای که ما در تولیدات داخلی دیدیم تولید صدا و سیما نبوده، بلکه تولید فدراسیون کشتی و شنا بوده است. به نظرم آقای ضرغامی باید خطاب به فدراسیون‌های ورزشی این ابلاغ را رونوشت بفرستد. وگرنه آقای ضرغامی نباید نگران باشد چون توی تولیدات صدا و سیما، مثلا توی کانال سه، طرف از حمام درمی‌آید، اما زیر حوله تن‌پوش لباس گرمکن پوشیده!
البته سوال اصلی این است که فقط نمایش مردان نیمه‌برهنه ممنوع است؟ یعنی اگر مرد نباشند یا بیشتر از نیم بود او.کی است؟
بعد هم ما متوجه نشدیم "نمایش مردان نیمه‌برهنه در تولیدات خارجی ممنوع است" یعنی چی؟ الان مخاطب این بخشنامه هالیوود است؟ واقعا؟
 
نسخه
ترکیب عشقی هوس‌آلود؟ مردان نیمه‌برهنه؟ اختلاط بی‌مورد زن و مرد؟ اون هم در عروسی؟ مثلث‌های عشقی؟ خب، با این اوصاف اکیدا توصیه می‌کنیم ادویه‌جات و فلفل و پیاز و غیره را از برنامه‌ی غذایی‌تان بگذارید کنار. شاید دنیا را آرامتر و مهربان‌تر دیدید. 
 
 
 
 
 
 
 
 
منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، دوره‌ی جدید، ستون کاناپه، 22 شهریور 90، شماره‌ی 2259
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)