پنجشنبه، دی ۲۱، ۱۳۹۱

ورود چی به کجا ممنوع است؟

«ایسنا» از قول روزنامه «سان» نوشت: «پس از اینکه یکی از کارمندان «بی‌بی‌سی» اعلام کرد آلرژی و حساسیت شدید و مرگبار به موز دارد، حمل و مصرف این میوه در ادارات «بی‌بی‌سی» ممنوع شد. به این ترتیب پوست‌کندن و مصرف موز در هر محلی که در نزدیکی سایر کارمندان باشد، ممنوع شده است.»

ما بررسی کردیم توی ادارات و تحریریه‌های ما به چه چیزهایی حساسیت مرگبار وجود دارد:

در ادارات دولتی: کلهم به ارباب‌رجوع حساسیت دارند و تا ارباب‌رجوع می‌بینند کهیر می‌زنند. برای همین دولت رسما اعلام کرده ورود ارباب‌رجوع به ادارات دولتی ممنوع است و مردم باید خودشان کار خودشان را راه بیندازند. به این ترتیب اما پوست کندن ارباب‌رجوع ممنوع نیست و خوردن صابون خدمات دولتی به پوست ارباب‌رجوع بلامانع است.

در رادیو و تلویزیون (کلا): به هر گونه میکروفن حساس هستند. برای همین به جای میکروفن از گوشت‌کوب (برای منتقدان) و رنده (برای اعصاب مخاطب) استفاده می‌کنند.

در ادارات وزارت کشور: از چند سال پیش به سیب‌زمینی حساسند و ورود هرگونه سیب‌زمینی حتی در آستانه انتخابات به ادارات متبوع وزارت کشور ممنوع اعلام شده است.

 در مجلس: با توجه به حساسیت زیاد به پرتاب جا چسبی و احتمال برخورد جا چسبی با نمایندگان یا مانیتورشان، قرار داشتن جا چسبی روی میز نمایندگان ممنوع است.

در جریان انحرافی: ورود هرگونه جن و جن‌گیر ممنوع است.

در روزنامه شرق: به علت حساسیت بچه‌های روزنامه (حق هم دارند خب) ورود هر گونه پوریا عالمی به تحریریه اکیدا ممنوع است.

و در پایان با توجه به بالارفتن قیمت شیر و نارضایتی شیرخواران، ورود گاو به صورت کلی ممنوع است.


منتشرشده در روزنامه شرق، 21 دی 1391، ستون از هر نظر بی‌ضرر

(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر می‌کنم.)