پنجشنبه، مرداد ۱۲، ۱۳۹۱

کاناپه یک دفعه متوجه شد: دوره اظهارنظرهای کشکی

بعد از این‌که پریروز جعفر شجونی گفت «اصلاح‌طلبان بروند کشک بسابند» و سوژه کاناپه شد، موسی غضنفرآبادی، نماینده بم در مجلس، حسودی‌اش شد و برای این‌که او هم معروف شود و ازش نقل قول کنند، تلاش کرد با یک اظهارنظر مشابه سوژه شود.
غضنفرآبادی گفت: «سازمان ملل کشک است.»

اظهارنظر کشک است
ای غضنفرآبادی، ای نماینده بم، ما این‌دفعه شما را آوردیم روی کاناپه، اما باید بدانی برای دفعه بعد خودت باید ابتکار به خرج بدهی و در اظهارنظرهایت خلاقیت به خرج بدهی. مثلا شما می‌توانی در نطق بعدی‌ات در مجلس بگویی: «بادمجان بم آفت ندارد، سازمان ملل بدبخت که بادمجان هم نیست.»
مطمئن باش اگر چنین اظهارنظری کنی می‌ترکاند. یادت باشد الان «دوره اظهارنظرهای بامزه و کشکی» است و اصولا عملکرد تعطیل است. یعنی باید یک چیزی بگویی که سر رسانه‌ها و مردم یک هفته گرم شود و کاری به کارت نداشته باشند.

موش در برابر گربه
غضنفرآبادی گفت: «بهم یک فرصت دیگر بده.» فرصت دادیم. گفت: «چگونه می‌توان گفت بشر به کرامت انسانی رسیده زمانی که سران برخی از کشورها بخصوص کشورهای مسلمان در برابر آمریکا مانند موش در برابر گربه می‌لرزند؟» و بعد به ما نگاه کرد و گفت: «چطور بود؟»
ما گفتیم: «دیگر خیلی اغراق کردی. هر چیزی حدی دارد. ما نمی‌توانیم با این سوژه بازی کنیم.»

تدبیر شایسته‌تر یعنی چی؟
غضنفرآبادی گفت: «درخواست ما از دولت این است که نسبت به وضع گرانی‌ها تدبیر شایسته‌تری انجام دهد.»
ما گفتیم: «آفرین. تازه دارد دستت می‌آید.» و توضیح دادیم اظهار نظر بانمکی کردی. کلی کیف کردیم. چون به نظر ما اصولا وجود تدبیر وضع گرانی و باقی مشکلات را حل می‌کند و اصولا نیازی به تدبیر شایسته‌تر نیست. بعد هم تدبیر شایسته‌تر یعنی تدابیری بوده. و تدابیری که بوده شایسته بوده. آره؟ مثل این می‌ماند که وقتی غذایی در کار نیست بگویی غذای چرب با نوشابه خیلی می‌چسبد. پدر جان، شما بگو سفره را پهن کنند نفت هم نیامد سر سفره عیب ندارد، منتها ...

مشق شب
باقی نمایندگان بدون اینکه به اظهارات دیگران توجه کنند و از روی آن کپی بردارند، خودشان توی خانه چند اظهار نظر بانمک آماده کنند و از روی آن بیست مرتبه بنویسند تا هنگام نطق در مجلس خوش بدرخشند. آفرین.




 منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، 12 مرداد 91 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر می‌کنم)