دوشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۹۱

وقتی وزیر راه از راه راست خارج می‌شود

وزیر راه و شهرسازی، علی نیکزاد، صبح پنجشنبه ماشینش چپ کرد و از راه راست خارج شد. راستش چون ما آدم هستیم و دوزار انسانیت داریم صبر کردیم تکلیف وزیر راه مشخص شود ... اما حالا که جان سالم به در برده و به آمار تلفات جاده‌ای ایران اضافه نکرده، باید برای وزارت راه فاتحه بخوانیم که وزیر راهش در جاده کله می‌کند و آب از آب تکان نمی‌خورد.

فاتحه
[…]

ماشین وزیر راه
ما البته با دارندگی و برازندگی موافقیم. اما خیال می‌کردیم وزیر دولت خدمتگزار و غیره برای این‌که شعارهای آقای احمدی‌نژاد زمین نماند دست کم اگر با خودروی پراید سفر نمی‌کند با سمند مسافرت کند. اما وقتی عکس ماشین تویوتا لندکروز GXR شاید هم VXR  که به صورت گوجه کنار جاده چپ شده بود دیدیم فهمیدیم آقای نیکزاد که وزیر خدمتگزاری است خیلی خوش‌سلیقه است. چون اصولا این مدل تویوتا لندکروز را ما توی خیابان جردن می‌بینیم که آقازاده‌ها مشغول دور دوربازی هستند. وزیر راه و دور دوربازی؟

باز هم ماشین وزیر راه
آدم وقتی ببیند یکی شعار منع رطب می‌دهد بعد خودش رطب‌خورده است و هی رطب می‌خورد اعتراض مدنی‌اش برانگیخته می‌شود. ما از وقتی ماشین چپه وزیر راه را دیدیم داشتیم حساب کتاب می‌کردیم اگر وضیعت تولید خودروی داخلی این‌قدر کتره‌ای نبود و یا دست کم خودروی وارداتی این‌قدر کالای لوکس محسوب نمی‌شد و خلاصه آهن‌قراضه نمره‌شده به مردم فروخته نمی‌شد آمار تلفات جاده‌ای ... نبود. می‌گویند در جنگ جهانی دوم اگر با ...

سه ساعت دیگه نوبت کی‌یه؟
دبیر کنگره بین المللی تصادفات جاده‌ای چندماه پیش گفته بود: «هر 3 ساعت یک نفر در جاده‌های ایران می‌میرند.» به نظر ما خیلی شانس آوردیم وزیر راه و تیم همراه سه ساعت زودتر عازم سفر نشده بودند.

آمار
پزشک قانونی هم گفته روزانه 51 نفر در تصادفات جاده‌ای جان‌شان را از دست می‌دهند.
[…]

شوخی دستی
ما اگر وزیر راه بودیم و بعد از این همه افتخارآفرینی وقتی ماشین‌مان در بین راه چپ می‌کرد یا خودمان را می‌زدیم به بی‌هوشی کامل و تا آخر دولت از کما درنمی‌آمدیم. یا بلند می‌شدیم و از ماشین می‌آمدیم بیرون و سینه‌خیز از محل حادثه دور می‌شدیم و تا بیست سال دیگر سر و کله‌مان آفتابی نمی‌شد. یا استعفا می‌دادیم که استعفا دادن مقام مسوول در ایران شوخی دستی محسوب می‌شود. مثلا:
: آفا رییس شنیدم استعفا دادی.
: خودت سر شوخی را باز کردی‌ها […] !


در پایان تصویر خودرو تصادفی وزیر راه را با یک خودرو تصادفی وطنی مقایسه کنید و انشای خود را برای وزارت راه و رونوشت آن را به تولیدکنندگان داخلی بفرستید. آفرین.

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1391/5/14/179206_417.jpg


 http://www.niazerooz.com/im/p/90/0206/safe6343942001691.jpg



منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، 16 مرداد 91 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر می‌کنم)