سه‌شنبه، مرداد ۳۱، ۱۳۹۱

شناورهاي تفريحي مراقب باشند


رييس مرزباني ناجا گفت: «با شناورهاي دريايي، تفريحي و صيادي كه موازين شرعي را رعايت نكنند، برخورد مي‌شود و توقيف و به واحدهاي انتظامي تحويل داده خواهند شد.»
در قايق تفريحي
: لطفا از پوشيدن مايوهاي چسبان، بدن‌نما و كوتاه‌تر از عرف جامعه خودداري فرماييد.

- در ايست بازرسي

: ما بايد قايق شما را بخوابانيم.

- آخه چرا؟

: چون صداي ضبط قايق‌تان بلند است و همسايه‌ها و مردم عزيز از اين موضوع رنج شديدي مي‌برند.



در قايق صيادي

شما به خاطر زيرآبي رفتن جريمه مي‌شويد.

- ولي زيرآبي رفتن كه خارج از عرف جامعه نيست آقا. يك چيز طبيعي است. اصلا تلويزيون هر روز گزارشش را پخش مي‌كند.



در دريا

شما به خاطر پوشيدن لباسي كه با موازين عرفي جامعه ما متناسب نيست دستگيري.

- خيلي ببخشيد‌ها، ولي من پري دريايي هستم.



در قايق

اين چيه پوشيدي؟

- مايو.

آيا اين لباس با موازين عرفي جامعه ما هماهنگي دارد؟

- يعني چي؟

يعني اين را سر كار هم بروي مي‌پوشي؟

- نه خب.

پس درش بياور و برو كت و شلوارت را بپوش. آفرين. ديگر قرار نشد از آزادي‌هاي اجتماعي سوءاستفاده كنيد‌ها.



در قايق دريايي

شما فكر كردي اينجا كنار ساحله كه اين‌طور لباس پوشيدي و با اين وضعيت زننده اومدي؟

- آقا راستش رو بگم؟

بگو.

- راستش اينه كه شما خيالت راحت، توي ساحل هم خبري نيست.

- ئه؟ دستت درد نكنه. خودم اينجام ولي خيلي ذهنم درگير اونجا بود.



در وسط دريا

من بايد قايق شما را همين الان بخوابانم و بدهم جرثقيل ببرد پاركينگ. حالا واسه من دستي مي‌كشي؟

- دستي كدومه سركار؟ گرداب بود. شما هم بودي دور خودت مي‌چرخيدي.



در اسكله

لطفا ملاحظه بفرماييد. صف قايق خواهران از اين طرف و صف قايق برادران از آن طرف است.

- آقا ولي ما خانواده‌ايم.

خانواده‌ايد كه باشيد. اينجا كه خانه خودتان نيست. برو اون‌ور آقا... برو اون‌ور.





  منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، 31 مرداد 91 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر می‌کنم)