رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: «خودرو نیسان 4/9 درصد از میزان کشتههای رانندگی را به خود اختصاص داده است.»
در مشهد
اول نیسان مِره.
دوم مو مِروُم.
بعد هر کی خواست بِرَه.
در تهران
اول نیسان میرود. بعد خودروی تشریفات میرود. بعد ون گشت ارشاد میرود. بعد لامبورگینی و بیامدبلیو سوتزنان میروند. بعد مردم به صورت کمپوتی و درهمفشرده در حالی که یکی لای در مانده و دوتا کله و یک پا از پنجره زده بیرون، سوار اتوبوس بیآرتی میروند. باقی مردم مایوپوشیده منتظرند باران بیاید و شناکنان مسیر مترو را طی کنند.
در اصفهان
اول نیسان میرود. دوم بازاریها خیلی با طمانینه سوار دوچرخه میروند. بعد همه پیاده میروند چون در مصرف بنزین باید صرفهجویی کرد و ماشینهای صفرکیلومتر نمره اصفهان در پارکینگ خانههاست.
نیساننویسی
سلطان جاده نیسان.
از نیسان نترس از خدا بترس! (به نظر ما بعید نیست به نویسنده این جمله پشت نیسان – به حق - جایزه صلح نوبل را بدهند.)
راست میگی یه قدم بیا جلوتر.
مگه از رو نعش من رد شی بذارم ازم رد شی.
سلطنت نیسان
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: «بیش از 287هزار وانت نیسان در کشور در حال تردد است که 2 درصد کل خودروهای کشور را به خود اختصاص میدهد. یعنی سالانه به ازای هر ده هزار نیسان 14 نفر کشته میشوند. از طرفی سال گذشته 2398 نفر در تصادف با نیسان مجروح شدند.»
کار دنیا همین است. 90 درصد پول دنیا دست 10 درصد مردم دنیاست. 90 درصد قدرت دنیا دست 1 درصد مردم یعنی دست دیکتاتورها و مراکز قدرت است. پس طبیعی است که قدرت حاکم بر جادههای کشور دست 2 درصد کل خودورهای کشور یعنی نیسان باشد. حتا سازمان ملل متحد و نهادهای حقوقی بشری توی کار سلطنت بلاعزل نیسان بر جادهها که سالی 14 نفر را میکشد و دو سه هزار نفر را ضرب و شتم و مجروح میکند ماندهاند. بعد شما فکر میکنید توی خیابان مرسدس بنز و بیامدبلیو دارند اورد میدهند در حالی که ماشین جگوار و فراری هم باشد وقتی به نیسان میرسند میکشند کنار و دستی را میکشند تا سلطان جاده در حالی که صدای جواد یساری ازش به گوش میرسد یک دفعه بپیچد به راست و از همه عبور کند.
منتشرشده در روزنامهی اعتماد، 14 مرداد 91
(طنزها را همانطور که در مطبوعات منتشر میشود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر میکنم)
در مشهد
اول نیسان مِره.
دوم مو مِروُم.
بعد هر کی خواست بِرَه.
در تهران
اول نیسان میرود. بعد خودروی تشریفات میرود. بعد ون گشت ارشاد میرود. بعد لامبورگینی و بیامدبلیو سوتزنان میروند. بعد مردم به صورت کمپوتی و درهمفشرده در حالی که یکی لای در مانده و دوتا کله و یک پا از پنجره زده بیرون، سوار اتوبوس بیآرتی میروند. باقی مردم مایوپوشیده منتظرند باران بیاید و شناکنان مسیر مترو را طی کنند.
در اصفهان
اول نیسان میرود. دوم بازاریها خیلی با طمانینه سوار دوچرخه میروند. بعد همه پیاده میروند چون در مصرف بنزین باید صرفهجویی کرد و ماشینهای صفرکیلومتر نمره اصفهان در پارکینگ خانههاست.
نیساننویسی
سلطان جاده نیسان.
از نیسان نترس از خدا بترس! (به نظر ما بعید نیست به نویسنده این جمله پشت نیسان – به حق - جایزه صلح نوبل را بدهند.)
راست میگی یه قدم بیا جلوتر.
مگه از رو نعش من رد شی بذارم ازم رد شی.
سلطنت نیسان
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: «بیش از 287هزار وانت نیسان در کشور در حال تردد است که 2 درصد کل خودروهای کشور را به خود اختصاص میدهد. یعنی سالانه به ازای هر ده هزار نیسان 14 نفر کشته میشوند. از طرفی سال گذشته 2398 نفر در تصادف با نیسان مجروح شدند.»
کار دنیا همین است. 90 درصد پول دنیا دست 10 درصد مردم دنیاست. 90 درصد قدرت دنیا دست 1 درصد مردم یعنی دست دیکتاتورها و مراکز قدرت است. پس طبیعی است که قدرت حاکم بر جادههای کشور دست 2 درصد کل خودورهای کشور یعنی نیسان باشد. حتا سازمان ملل متحد و نهادهای حقوقی بشری توی کار سلطنت بلاعزل نیسان بر جادهها که سالی 14 نفر را میکشد و دو سه هزار نفر را ضرب و شتم و مجروح میکند ماندهاند. بعد شما فکر میکنید توی خیابان مرسدس بنز و بیامدبلیو دارند اورد میدهند در حالی که ماشین جگوار و فراری هم باشد وقتی به نیسان میرسند میکشند کنار و دستی را میکشند تا سلطان جاده در حالی که صدای جواد یساری ازش به گوش میرسد یک دفعه بپیچد به راست و از همه عبور کند.
منتشرشده در روزنامهی اعتماد، 14 مرداد 91
(طنزها را همانطور که در مطبوعات منتشر میشود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر میکنم)