یکشنبه، اسفند ۱۴، ۱۳۹۰

جلوگیری از انفجار نعمت جوانان!

چرا شادی‌های‌مان را قسمت نکنیم؟ حتا روی کاناپه. بیایید شادی‌های‌مان را قسمت کنیم؟ حتا روی کاناپه. به همین مناسبت حیف‌مان آمد محتوای ارزشمند یکی از برگه‌های تبلیغی انتخابات را برای شما منتشر و تحلیل نکنیم. این محتوای ارزشمند حاوی این نکات است؛ اول- زندگینامه‌ی استاد فلانی. دوم- فهرست برنامه‌های استاد فلانی.
 
حالا برویم سر زندگی‌نامه‌ی استاد فلانی.
استاد فلانی در زندگینامه‌ی پربارش چیزهای زیادی آورده که ما به چیزهای کمی‌ش اشاره می‌کنیم (توضیحات توی پرانتز مال ماست.)؛
1- متولد شیراز (به نظر ما یا برای استاد خیلی مهم بوده که شیراز به دنیا آمده، یا فکر کرده اگر بگوید متولد شیراز است ما با حافظ اشتباهش می‌گیریم و به او رای می‌دهیم.)
2- هنرآموز فنی نمونه سال‌های 55، 56 و 57 (البته استاد فلانی را اگر آزاد می‌گذاشتند کارت‌های ده‌آفرین، صدآفرین و هزارآفرین کلاس اول تا پنجم دبستانش را هم به عنوان افتخارات زندگی‌اش منتشر می‌کرد. یا حتا کارنامه‌ی ثلث دوم اول راهنمایی‌اش را هم منتشر می‌کرد که مثلا شاگرد اول شده بوده. یا بعید نبود سال‌هایی را که مبصر کلاس بوده، به عنوان "سابقه‌ی سمت اجرایی" توی زندگی‌نامه‌اش می‌نوشت.)
3- اخذ لوح اخلاق و احترام به جوانان از بالاترین مقام دانشگاهی کشور (ما با بچه‌های تحریریه نشستیم داریم بررسی می‌کنیم بالاترین مقام دانشگاهی کشور چه کسی است، هنوز کاشف به عمل نیاوردیم. لطفا خود "بالاترین مقام دانشگاهی کشور" با ما تماس بگیرد و بگوید واقعا به استاد فلانی برای چی لوح اخلاق داده؟ ممنون.)
4- قبولی آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه، مهندسی راه و ساختمان (با این اوصاف بعید نیست سال دیگر، کپی پیک سنجش را ملت چاپ کنند تا بگویند در دانشگاه قبول شده‌اند.)
5- قبولی آزمون کارشناسی رسمی دادگستری، حوادث ناشی از کار (بله. ما خوشحالیم که استاد فلانی، کلاس زبان نرفته تا مثلا گواهی شرکت در ترم اول و دوم کلاس زبانش را به عنوان زندگینامه منتشر کند. از آن خوشحال‌تریم که استاد فلانی گواهینامه‌ی رانندگی‌اش را به عنوان دستاورد مهمی در زندگی‌اش مطرح نکرده. جدی ها.)
6- تجربه‌ی علمی و عملی موارد فوق از سال 1353 تا کنون. (به عنوان مثال استاد فلانی از سال 53 تا کنون به صورت علمی و عملی متولد شیراز است و در این زمینه تجریه‌های زیادی کسب کرده است. دستش درد نکند.)
 
خب. حالا برویم سر فهرست برنامه‌های استاد فلانی
استاد فلانی برنامه‌های مهمی برای ورود به مجلس اعلام کرده است که ما به بعضی مهم‌ترهاش اشاره می‌کنیم. (کماکان هر چی توی پرانتز است مال ماست.)
1- هوافضا، نانوتکنولوژی و غیره (یعنی استاد فلانی برای هوافضا، نانوتکنولوژی و غیره برنامه دارد. آفرین.)
2- سلول‌های بنیادین (مثل این‌که استاد فلانی برای سلول‌های بنیادین هم برنامه دارد.)
3- کوروش کبیر (استاد فلانی برای کوروش کبیر هم برنامه دارد. استاد گویا برای همه برنامه دارند حتا شما دوست عزیز.)
4- استاد فلانی برای جلوگیری از انفجار نعمتی که با ذکر جزییات مطرح کرده است و این نعمت برای جوانان است هم برنامه دارد که ما نمی‌توانیم به آن اشاره کنیم ولی استاد برای این موضوع هم برنامه‌ریزی کرده. آفرین به او.
5- مردم و مقررات ملی ساختمان (یعنی قرار است ایشان وارد مجلس شود و قانون ساختمان را ملی کند، که مردم به صورت ملی کفش‌شان را در راهرو نگذارند و شارژ ساختمان را به صورت ملی بپردازند.)
6- کاهش عوارض شهرداری (یعنی استاد فلانی برود مجلس از عارضه‌هایی را که شهرداری دارد کاهش می‌دهد.)
7- پاداش ازدواج (با توجه به بند 4 که نتوانستیم توضیح بدهیم طبیعی است که برای ازدواج پاداش و جایزه هم بدهند.)
 
واقعا حیف شد. کاش استاد فلانی می‌آمد و برای ستون‌های طنز مطبوعات با خودش ملات آماده می‌آورد. 
 




این طنز در روزنامه‌ی اعتماد، 14 اسفند 90، منتشر شده است.
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)