سه‌شنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۹۱

مساله این است

آقای احمدی‌نژاد آمد روی کاناپه، نظیف و پاکیزه و مرتب، کت و شلوار سورمه‌ای بر تن – کاپشن را خشکشویی هنوز آماده نکرده بود– با لبخندی دلفریب بر صورت، عینک فتوکرومیک بر چشم، نشست روی کاناپه و یک پایش را گذاشت این‌طرف یک پایش را گذاشت آن‌طرف و گفت: «آخیش... دیگه دارم راحت می‌شم.»
ما گفتیم: «خسته نباشید. چطور؟»
گفت: «به نقل از مصاحبه‌ام با روزنامه خارجی فرانکورتر آلگمانیه عرض کنم که بنده در پایان دوره ریاستم، یعنی در سال آینده، از دنیای سیاست خداحافظی می‌کنم و به عرصه علمی برگردم.»
[...]

به همین مناسبت گروهی از مردم گفتند: «احمدی خدانگهدار... احمدی خدانگهدار...»
اما گروهی خودجوش از مردم که لباس‌های شخصی خودشان را پوشیده بودند و به هیچ جا ربطی نداشتند گفتند: «با کی بودید؟ هاااان؟ با کی خداحافظی کردید؟»
گروه مردمی گفت: «البته با آقای احمدی‌نژاد خداحافظی کردیم منتها طبق گفته‌ی خودش و از دنیای سیاست...» و ادامه دادند: «احمدی خداحافظ... احمدی خداحافظ...»
گروه خودجوش در پاسخ گفتند: «احمدی هِلو... احمدی هِلو... البته به عرصه علمی.» و اشاره کردند: «دکتر دکتره دکتر... دکتر واسه مردمه دکتر... دکتر عمومی‌یه دکتر...»

سخنگوی خودجوش گفت: «دکتر جزو سرمایه‌های کشور ما       محسوب می‌شود و نباید به او آسیبی برسد. همچنین این درست نیست که دکتر با دنیای سیاست خداحافظی کند. اگر دکتر با دنیای سیاست خداحافظی کند دیگر هیچ جاذبه‌ای در سیاست نمی‌ماند و سیاست جهان به قهقهرا خواهد رفت و مثل قبل متاسفانه مسیر آرام و بدون تنش خودش را ادامه خواهد داد.»


دور خداحافظیدر پایان این گزارش تنها سوالی که باقی می‌ماند این است: آیا مثل وقتی که ورزشکاران از ورزش خداحافظی می‌کنند و دور زمین می‌چرخند آقای احمدی‌نژاد هم هنگام خداحافظی از دنیای سیاست دور سیاست خواهد چرخید؟ یا دور دنیا؟ یا یک دور دیگر سفرهای استانی خواهد رفت؟ ما نمی دانیم.




 منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، 30 خرداد 91 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر می‌کنم.)