یکشنبه، دی ۱۰، ۱۳۹۱

از قول ما که نه! به نظر نماینده مجلس که مصونیت دارد...


اقدامات احمدی‌نژاد شبیه رضاخان است (بی‌معنی)

محمد باقری، نماینده مجلس، با اشاره به عزل یک‌باره وزیران، برخی رفتارهای احمدی‌نژاد را همانند اقدامات رضاخان برشمرد.
1
به نظر ما یا در ایران خبرها دیر می‌رسد، یا خبرها به مجلس نمی‌رسد، یا در مجلس نمایندگان روزنامه نمی‌خوانند یا اگر روزنامه می‌خوانند فقط .... می‌خوانند یا کتاب تاریخ نمی‌خوانند یا شبیه بیشتر سیاستمدارها فکر می‌کنند خودشان مبدا تاریخی هستند و تاریخ را بسته به زمانی که خودشان آمده‌اند در مجلس درنظر می‌گیرند یا تاریخ می‌خوانند اما نت برنمی‌دارند یا چون برای درسی که می‌خوانند نباید امتحان بدهند و به قول آقای احمدی‌نژاد با یک دکمه مدرک می‌گیرند، اصولا نمی‌دانند توی این کتاب‌ها چی نوشته شده یا اساسا کتاب برای چی هست و فکر می‌کنند همین که دکمه را فشار دهند کشور را می‌برند بالا، در حالی که آسانسور با همان دکمه‌ای که بالا می‌رود پایین هم می‌آید.
2
بعید هم نیست نمایندگان واقعا فکر می‌کنند قضیه شوخی است و متلک‌های آقای احمدی‌نژاد در مجلس را شوخی حساب می‌کنند و معتقدند دور هم خوش هستند و مملکت هم که تا حالا با این سیاستمدارها کارش پیش رفته و به اینجا رسیده حتما همین‌طور شوخی‌کنان و دورهم‌خوش‌خوشان در کار خودش نمی‌ماند.
3
حالا نماینده‌ها تاریخ نخوانند اما طبق آیین‌نامه داخلی مجلس هم نه، از سر رودربایستی هم شده نباید حرف‌های رییس مجلس را گوش کنند؟ چطور؟ این‌طور که شانزدهم مهر 1391 علی لاریجانی گفته بود: «اینکه در مصاحبه‌ای، مجلس یا رییس مجلس را به فحش ببندند؛ اگر با فحش به رییس مجلس مسائل اقتصادی حل شود، ما حاضریم روزی دو جین فحش به ما بدهند. ما به این مسائل عادت کرده‌ایم.»
که اشاره خیلی ظریفی به مصاحبه آقای احمدی‌نژاد داشت که کاسه و کوزه مشکلات اقتصادی را سر مجلس و رییس مجلس شکانده بود.
4
خب. نمایندگان مجلس که مایل به اظهار نظر تاریخی هستند توجه کنند که دوم تیر 1287 کلنل لیاخوف ساختمان مجلس را به فرمان محمدعلی‌شاه به توپ بست. از طرفی کلنل لیاخوف و رضاخان جفت‌شان فرمانده بریگاد قزاق بودند؛ نیروی نظامی ویژه‌ای که به درخواست ناصرالدین‌شاه و زحمت برادران روس راه‌اندازی شد (می‌بینیم که روس‌ها در طول تاریخ خیلی دل‌نگران ما بوده و هستند.)

نتیجه‌گیری و لقمه تاریخی
پس با توجه به مواد خام بالا، لقمه آماده زیر را با استفاده از فرمول زیر برای اظهارنظرهای بعدی نمایندگان مجلس می‌گیریم که:
لقمه آماده = (4 + 1) × (3 - 2) 
پس شما اگر می‌خواستید مقایسه بین این دوران و دوران رضاخان را کنید، همان موقع که رییس مجلس گفت آقای احمدی‌نژاد مجلس را به فحش بسته باید متوجه می‌شدید که تاریخ دوباره دارد تکرار می‌شود. یک‌بار تراژیک که مجلس را به توپ بستند. یک بار هم مضحکه آن که مجلس را به فحش بستند. واقعا خبرها دیر می‌رسد به شما یا این‌که خبرهایی است که ما بی‌خبریم؟