یکشنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۹۱

نامه‌ت رو خوندم خوب من، اشک چکوندم خوب من

دیروز حداد عادل سوژه‌ی ستون کاناپه بود. امروز مرقومه‌ی فکسومه از راه رسیده از دفترش که چه و چه. (البته راستش ما خیلی تعجب کردیم چون به نظر ما حداد عادل شوخی‌پذیر و انتقادپذیر خوبی است و در همه‌‌ی این سال‌ها جوابیه اینا نداده بود بر خلاف آقای فلانی که اگر دوباره اسمش را بیاوریم باز جوابیه می‌دهد!) خلاصه به مناسبت این‌که ما معتقدیم آدم باید شادی‌اش را با دیگران قسمت کند، متن جوابیه دفتر آقای حداد عادل را با شما قسمت می‌کنیم تا همه شاد شویم. ایناهاش (توضیحات توی پرانتز از ماست.)؛
 
سلام علیکم (سلام از ماست.)
با عنایت به بخش «کاناپه» در صفحه‌ی 16 آن روزنامه‌ی محترم در تاریخ 26/ 1/ 91 و بر اساس نوار صوتی از سخنان دکتر حداد عادل در استان خوزستان به اطلاع می‌رساند نویسنده‌ی محترم این مطلب (مای کاناپه‌چی را می‌گوید.) بدون تحقیق و اطمینان (اول فکر کردیم می‌خواهد بگوید تحقیق و تفحص، ترس برمان داشت.) از سخنان دکتر حداد عادل اقدام به نقل و مزاح پیرامون آن پراخته است. (آقای حداد عادل شکسته‌نفسی نفرمایید قربان؛ عشق سعدی و سخنان شما نه حدیثی‌ست که پنهان ماند / داستانی‌ست که بر هر سر بازاری هست. بله. چنین وضعی است.)
لذا خواهشمند است نسبت به تصحیح و توضیح این دو مورد نقل قول غلط که در شان آن جریده‌ی محترم نیست دستور لازم را صادر فرمایید. (مدیرمسوول دستور لازم را صادر فرمود و همان‌طور که می‌بینید ما هم‌اینک مشغول این صادرات و تصحیحات و توضیحات هستیم.)
الف) در سخنرانی دکتر حداد عادل تعداد افراد راه‌یافته از مجلس هشتم به نهم 24 درصد بیان شده که متاسفانه نویسنده‌ی محترم 24 نفر را نقل می‌کند. (باید عرض کنیم نویسنده که اطلاعات و اخبار را از هوا و یا خدا به دور از ماهواره که داشتن آن بد است، کسب نمی‌کند. نویسنده این اخبار را از خبرگزاری‌های غیرفیلتر مثل فارس به دست می‌آورد. بله. این طوری است.)
ب) بر اساس نوار صوتی دکتر حداد عادل گفته است: «بنده یادم هست در یکی از دوره‌های قبل از انقلاب یک نماینده از کاشان برخلاف میل دربار وارد مجلس شد. بیست روز یا یک ماه از عمر مجلس نگذشت آن مجلس را به کلی منحل کردند.»
در حالی که نویسنده‌ی کم‌اطلاع (اینجا خیلی ظریف از آرایه‌ی ادبی تکه انداختن استفاده شده است!) عمدا یا سهوا (اینجا هم خیلی زیرپوستی از آرایه‌ی ادبی یک‌دستی زدن استفاده شده!) مطلب را با لغاتی دیگر درآمیخته است...
 
جواب ما بر جواب شما
جناب آقای حداد عادل عزیز 
اول روی این لینک کلیک کن.

 
1- دیدی آقا؟ منبع ما خبرگزاری فارس است. اصولا خبرگزاری‌ها برای این به وجود آمدند که منبع خبر باشند. از طرفی ما وقتی دیدیدم خبرگزاری فارس در جشنواره‌ی مطبوعات چند جایزه برای خبر و مصاحبه و گزارش گرفته است فکر کردیم به او استناد کنیم خیال‌مان از هفت دولت (حتا دولت نهم و دهم) راحت است. پس کم‌اطلاعی ما را به بزرگی خودتان ببخشید. اگر لازم است فکس شما را برای منبع خبرمان رونوشت کنیم ...؟ چه کنیم؟ بگوییم جایزه‌های فارس را ازش پس بگیرند؟ دل ما که نمی‌آید، شما دل‌تان می‌آید؟
2- بعد هم آقای حداد، چرا تبعیض؟ چرا آقای احمدی‌نژاد بیاید مجلس که شوخی کند بعد ما دوتا سوژه برای شوخی کردن از مجلس پیدا نکنیم؟ آقا چه کنیم؟
3- در ضمن الان افتخاری سی‌دی صوتی دارد، شما چرا هنوز نوار صوتی دارید؟ آقا روی سی‌دی ضبط کنید کلاسش بیشتر است.
4- در پایان باید عرض کنم نامه‌ت رو خوندم خوب من اشک چکوندم خوب من. پس بیا صلح کنیم و آشتی باشیم.
 
با تشکر
و آرزوی کسب کرسی ریاست مجلس برای شما (از ته دل می‌گویم. یعنی هیچ آرزوی دیگری ندارم. جدی می‌گویم)
امضا: کاناپه‌چی (آسانسورچی سابق)
 
 
 

 
منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، 27 فروردین 91 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)