سه‌شنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۱

در وضعیت پختن بلال

علی‌اكبر ناطق نوری، علی لاریجانی و خودم را برای ریاست جمهوری لایق می‌دانم.

این جمله بانمک و تاریخی را چه کسی گفته است؟
الف- دکتر علی شریعتی
ب- مهندس بازرگان
پ- دکتر مصدق
ت- محمدرضا باهنر

این جمله در کجا و در چه وضعیتی به زبان آمده؟
الف- کنار آب رکن‌آباد در وضعیت سرودن شعر
ب- هنگام باد زدن ذغال کنار منقل در وضعیت پختن بلال
پ- هنگام باد زدن ذغال در وضعیت کباب کردن جوجه
ت- در نشستی با حضور برخی اصولگرایان در وضعیت سخنرانی

بلالش چرا نمی‌پزه؟
با توجه به این‌که محمدرضا باهنر در نشستی با حضور برخی اصولگرایان گفته است: «علی‌اكبر ناطق نوری، علی لاریجانی و خودم را برای ریاست جمهوری لایق می دانم. با این وجود هر سه نفر ما رای نداریم.» به نظر شما کدام حکایت و جمله زیر لب مطلب باهنر را می‌رساند؟ و در کل حرف باهنر چیست؟

الف- من بلد نیستم پیانو بزنم. اما یک داداش دارم که او هم بلد نیست.
ب- ما سه نفر را کجا می‌برید؟
پ- من خوبم.
ت- بلالش چرا نمی‌پزه؟ فکر کنم ذغالش خوب نیست... که آتیشش درست الو نمی‌گیره و همچین گل نمی‌ندازه.


شعر من خوبم از همه خوبترم
در پایان شعر منتشرنشده‌ای از نوشاعر بااستعداد، محمدرضا باهنر به دست‌مان رسیده که واو به واو برای شما منتشرش می‌کنیم:
من فكر می‌كنم
مصلحت نیست كه آقای هاشمی وارد میدان شود
علی‌اکبر ناطق نوری رای ندارد
علی لاریجانی رای نمی‌آورد
معتقدم غلامعلی حداد عادل شرایط لازم را برای ریاست‌جمهوری ندارد
كامران باقری لنكرانی هم رای نخواهد آورد
ولایتی مدیر بسیار خوبی است اما به درد ریاست‌جمهوری نمی‌خورد
من ممدرضا باهنر هستم
من خوبم
من به درد می‌خورم
من... چرا این بلال نمی‌پزد؟ این چه وضع آتش است؟
من خوبم... من به درد می‌خورم...
اما بخشکی ای شانس من رای ندارم

(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر می‌کنم)