دوشنبه، مهر ۰۳، ۱۳۹۱

بلندترین پایه در جهان در ایران به هوا رفت


بلندی‌های بادگیر، توت فرنگی و ماست

ماست
محمدرضا باهنر با اشاره به جهش قيمت طلا و ارز گفت: «عوامل زيادي در وقوع اين اتفاقات موثر است كه تعدادي از آنها در اختيار ما نيست و غيرقابل اجتناب است اما برخي ديگر در اختيار ماست و با حسن مديريت و تدبير مي‌توان بر اين عوامل فائق آمد.»
ما هم موافقیم که کنترل قیمت طلا و ارز در اختیار ماست است. همه مشکل هم همین است که مدیران اقتصادی در مدیریت شبیه ماست عمل می‌کنند. اما موقع پاسخگویی که می‌شود می‌گویند: چرا ماستخور من را می‌چسبید؟ خب عزیز من اگر نمی‌توانی پاسخگو باشی بشین یک گوشه نان و ماستت را بخور، چرا مثل ماست می‌خواهی اختیار بازار ارز و طلا و قیمت اقلام مصرفی و غیرمصرفی را به دست بگیری؟ پس نتیجه گرفتیم همان‌طور که محمدرضا باهنر گفت مدیریت اقتصادی ما در اختیار ماست ماست است.

توت فرنگی
به گزارش خبرگزاری فارس، محققان آمریکایی بر اساس تحقیقات خود دریافتند که مصرف منظم توت فرنگی فشار خون را در افراد پایین می‌آورد.
به نظر ما محققان آمریکایی صداشان از جای گرم درمی‌آید. برای این‌که ما همین که به میوه‌فروشی نزدیک می‌شویم با دیدن قیمت میوه و تره‌بار فشار خون‌مان می‌رود بالا؛
: آقا این توت فرنگی‌ها کیلو چند است ما بخوریم فشار خون‌مان بیاد پایین؟
- توت فرنگی‌ش نوبرونه‌س، کیلو پونزده هزار تومن.
: پو پو پوننننززززدددده هههزازازار توتوتو ممممن؟ تلپ... (صدای افتادن و پخش شدن روی زمین)
- داداش هنوز نخریده ضربان قلبت رفت بالا. مطمئنی اگه بخوری فشارت میادبالا؟
: والا خبرگزاری فارس از قول محققان آمریکایی نوشته بود توت فرنگی فشار خون رو میاره پایین...
- بفرما. وقتی می‌گن علم و فلسفه و دانش غربی‌ها به درد عمه‌شون می‌خوره همینه دیگه. ما باید خودمون علم بومی تولید کنیم که این مشکل‌ها پیش نیاد.

بلندی‌های بادگیر
آقایان احمدی‌نژاد، قالیباف، فیروزآبادی و تعدادی از آقایان دیگر دست به دست هم دادند و یکی از مهم‌ترین مشکلات ممکلتی را رفع و رجوع کردند. سال‌ها بود که یکی از ناراحتی‌های ملی ما این بود که چرا ما که بلندترین چیزها برای ماست، بلندترین پایه پرچم در جهان برای ما نیست و چرا رکورد ساختن و دراز کردن بلندترین پایه پرچم متعلق به فرنگی‌هاست. که خوشبختانه این معضل ملی نیز مرتفع شد و بلندترینش الان برای ماست. به همین مناسبت از فردا مردم می‌توانند با تماشای روزانه و رایگان این بلندترین پایه، بدون دغدغه به زندگی خود ادامه دهند. به متن خبر دقت کنید تا عمق شادی ملی در شما نهادینه شود:
«برج پرچم بلندترین پایه پرچم ایران است و با 150 متر ارتفاع از سطح منطقه به عنوان یکی از سه پایه پرچم مرتفع دنیا شناخته می شود. ارتفاع این برج از سطح آبهای آزاد 1500 متر است. این برج در کمتر از شش ماه ساخته شد تا سرعت ساخت آن در تمام دنیا رکورددار باشد. ابعاد پرچم 42 در 24 متر است. این پرچم هزار متر مربع وسعت دارد و در نوع خود در دنیا بی رقیب است.»
بعد از این دستاورد مردم به صورت دسته‌جمعی به مسوولان مربوطه گفتند: «خسته نباشید.»
یک کارشناس گفت: «بعضی بلندی‌ها در دنیا، یا بلندی‌های بادگیر یا نیروگاه بادی است. که خوشبختانه این بلندترین بلندی افتتاح‌شده توسط مسوولین، نه باد می‌گیرد نه باد می‌دهد. و از این منظر این پایه پرچم نیز در جهان منحصر به فرد محسوب می‌شود.»


(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر می‌کنم)