پنجشنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۹۱

مدیریت جهان از جلو


هیات همراه به اتفاق آقای محمود احمدی‌نژاد گفت: در سفر به نيويورك و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جهت برون‌رفت ازمشكلات جهان راه‌حل‌‌هايي ارايه خواهيم داد.

حالا که هیات همراه و آقای احمدی‌نژاد دارد تا آنجا می‌رود تا جهان را از جلو مدیریت کند، ما نیز تصمیم گرفتیم برای برون‌رفت از مشکلات جهان راه‌کارهایی ارائه دهیم. امید این‌که این نظرات کارشناسی به درد تیم همراه بخورد. اگر هم تصمیم گرفتند پشت تریبون از روی این راهکارهای ما بخوانند عیبی ندارد. همین که مشکلات جهان حل شود دیگر مشکلی نیست.

راهکار مدیریتی از جلو
- برای حل بحران اقتصادی آمریکا و اروپا و فشار اقتصادی و اجتماعی ناشی از این بحران که روی مردم این دو قاره وجود دارد، راهکار ما این است که دولت‌های این کشورها وام ازدواج را زیاد کنند. تا جوانان زود ازدواج کنند و سرشان گرم شود تا بحران اقتصادی را متوجه نشنوند.

-  برای حل مشکل ارز در جهان، راهکار ما این است که همه ارز موجود در جهان را کپه کنیم در چهارراه استانبول. خاصیت چهارراه استانبول این است که بعد از نیم ساعت ارزش ارز جهان برابر با ارزش بال چپ پشه‌کوره می‌شود. با این ترفند ارزش ارز جهان بی‌ارزش می‌شود. در نتیجه ارزش ریال زیاد می‌شود و در همه جهان مردم با ریال خرید و فروش می‌کنند. دلار و یورو هم بدبخت می‌شوند و به خاک سیاه می‌نشینند. به همین سادگی.

- برای حل مشکل ارز در جهان و ارزش ریال اگر راهکار بالا که نیم‌ساعت طول می‌کشد طولانی به حساب می‌آید و حوصله آدم سر می‌رود این همه معطل بماند، پیشنهاد می‌شود ارزهای دنیا را جای این‌که در چهارراه استانبول جمع کنیم، مستقیم بسپاریم به بانک مرکزی. در این صورت همین‌که دلار و یورو و غیره از این در بانک مرکزی برود تو، با مدیریت عجیبی که آنجا وجود دارد، از آن طرف کاغذ باطله می‌آید بیرون. این پروسه در بانک مرکزی سی ثانیه الی یک دقیقه طول می‌کشد.

- برای حل بحران محصولات چینی در جهان راهکار ما این است که وزرای اقتصادی کشور را به صورت یکجا صادر کنیم به چین. توجه کنید نیازی نیست حتما وزرای اقتصادی ما در چین هم وزیر شوند. چرا؟ چون خاصیت وزرای اقتصادی ما طوری است که همین که در آب و هوایی تنفس کنند، صنعت و معدن و کشاورزی و غیره آن اقلیم به صورت قلنبه از رونق می‌افتد.

- اگر می‌خواهیم اقتصاد چین کلا به زمین گرم بخورد کافی است برای یک هفته وزرای اقتصادی چین را بیاوریم ایران و از آن‌ها بخواهیم در جلسات اتاق‌های اقتصادی مملکت شرکت کنند. وقتی مسوولان اقتصادی چین به کشورشان برگردند حتما از مدیر اقتصادی تبدیل به بازاری‌های تیر می‌شوند و سر سال بارشان را می‌بندند.

- برای حل مشکل بانک جهانی کافی است به رییس بانک جهانی وعده داد اگر بتواند سه هزار میلیارد دلار / تومان اختلاس کند، می‌تواند همسایه سلین دیون یا بیانسه شود. مطمئن باشید به ماه نمی‌رسد که بانک جهانی زرتی از پا در آید و بعد عکس رییسش منتشر شود که روی پای خودش ایستاده و زل زده به خانه سلین دیون‌اینا، یا بیانسه‌اینا.

- برای حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک در کلان‌شهرهای جهان کافی است مدیریت شهری آن شهرها به ایران سپرده شود. به شرطی که یک پول قلنبه‌ای هم بدهند برای برگزاری اجلاس یک هفته‌ای در آن شهرها. و...

- برای حل مشکل جنگ‌های بین‌المللی راهکار ما این است که کشورها با هم جنگ نکنند و [...]

- برای حل بحران خاورمیانه... راستش در این زمینه ما راهکاری نداریم!

- برای حل باقی مشکلات جهان لطفا با ما تماس بگیرید. حل مشکلات خانوادگی، مشکلات زناشوهری، مشکلات عروس مادرشوهری  و باقی مشکلات خود را به ما بسپارید. ما از جلو مدیریت می‌کینم. و مشکل شما را به صورت سرپایی حل می‌کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید. باشه گلم؟




(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر می‌کنم)