چهارشنبه، آبان ۱۷، ۱۳۹۱

توسط بعضی از مدیران ارشاد به بهره‌برداری رسید؛ منشی 3 میلیارد تومانی


توسط بعضی از مدیران ارشاد به بهره‌برداری رسید؛
منشی 3 میلیارد تومانی

اخیرا چند تن از مدیران و کارکنان وزارت ارشاد به جرم برخی تخلفات مالی به ارزش چندین میلیارد تومان بازداشت شده اند. بازداشت این افراد مربوط به سه پرونده مالی است. اولین پرونده مربوط به پرداخت غیرقانونی 3 میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض به خانمی بوده که به عنوان منشی در سازمان سینمایی مشغول به کار بود. هر چند که این فرد هم کنون به کشور کانادا گریخته است، اما برخی عوامل موثر در پرداخت این وام بلاعوض شناسایی شده اند. (به نقل از سایت روزنامه ایران)

کمک بلاعوض
خیلی جالب است. چون الان مدت‌هاست وزارت ارشاد مجوز کتاب را بلاعوض نمی‌دهد. یعنی وقتی مجوز هم بدهد عواقب آن با نویسنده و ناشر است، نه خود ارشاد. اما الان که دیدیدم وزارت ارشاد به جای مجوز دادن، شروع به دادن کمک بلاعوض 3 میلیارد تومانی کرده، جای خوشحالی است. حالا دست‌شان نمی‌رود به ناشرهای خصوصی و روزنامه‌های خصوصی کمک کنند عیب ندارد، اتحادیه ناشرها و مدیران مسوول جراید، می‌تواند ترتیبی اتخاذ کند که برای پیگیری مطالبات و گرفتن مجوزها، به جای تحصیل‌دار، منشی‌ها بروند پیگیری کنند، بلکه 3 میلیارد تومان هم بهشان کمک شد.

کمک جنسی
همه چیز دارد تغییر می‌کند و دوره آخر زمان شده است. قبلا همه کمک‌ها جنسی بود الان 3 میلیارد تومانی شده است. منظورمان از کمک جنسی این است که پیش‌تر، یک نفر می‌خواست مثلا به منشی‌اش کمک کند فقط کمک جنسی می‌کرد؛ از قبیل روغن و برنج و خیار و موز اضافه بر سهمیه که آن هم تعاونی بود و سرش دعوا بود، سر کمک جنسی نه منشی.

دم دیدن
یک اشتباه ما این بود که برای راه افتادن کارمان در وزارت ارشاد می‌خواستیم دم کسی را ببینیم یک جعبه شیرینی می‌گرفتیم دست‌مان و مثل این‌ها که به صورت تابلو می‌روند خواستگاری، می‌رفتیم ارشاد که مثلا دم منشی فلان رییس را ببینیم که نوبت ما را بیندازد جلو. غافل از این‌که ما سعی می‌کردیم با جعبه شیرینی 13هزار تومانی دم منشی را ببینیم که رییس دمش را با 3 میلیارد تومان دیده بود. الان می‌فهمم چرا هیچ‌وقت کار ما در ارشاد راه نیفتاد.

پله پله تا اختلاس 3000میلیاردی
داریم پیشرفت می‌کنیم توی فرهنگ و هنر، حالا ما نه، ولی منشی‌های ارشاد که دارند پیشرفت می‌کنند. چون قبلا 3 میلیارد تومان در حد مدیرعامل بود، ولی خب وقتی الان مدیرعامل بانک ملی 3000 میلیارد تومان هپلی هپو می‌کند طبیعی است که به منشی 3 میلیارد تومان برسد. به هر حال وقتی عَدالت را محور کنی به مدیرعامل که مرکز محور است 3000 میلیارد تومان می‌رسد و به منشی که نوک محور قرار دارد 3میلیارد. کاملا منصفانه است.


فساد جلوباز
باز جای شکرش باقی است که دولت‌های قبلی فاسد بودند و الان جلوی فساد گرفته شده. اگر جلوش باز بود معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد.