دوشنبه، آبان ۱۵، ۱۳۹۱

دی‌جی‌مون‌ها اقتصاد کشور را نجات می‌دهند



دی‌جی‌مون‌ها اقتصاد کشور را نجات می‌دهند؟

حالا که کاری از تیم اقتصادی دولت برنمی‌آید، از طرفی اقتصاددان‌ها و دانشگاهیان هم هر بار نامه‌ی انتقادی نوشتند کرسی دانشگاه‌شان رفت هوا و الان آنان جایی بین زمین و هوا در نوسان هستند، ما خودمان دست به کار می‌شویم؛

دی‌جی‌مون‌ها: برای حل مشکل اقتصادی کشور، می‌توان دی‌جی‌مون‌ها را استخدام کرد تا جمشید بسم الله و گروهش را کت‌بسته تحویل دهند و بازار را کنترل کنند.
گوریل انگوری: می‌توان گوریل انگوری را نشاند وسط چهارراه استانبول تا با جثه بزرگش راه دلالان بازار ارز را بند بیاورد و قیمت دلار بیاید پایین.
سوپرمن: سوپرمن قابلیت بالایی برای مهار تورم دارد ولی متاسفانه اسمش سوپر است و سوپر در زبان فارسی غلط انداز است. نشان به آن نشان که ساخت پروژه فیلم لاله چون طرف قبلا فیلم‌هایی با حضور سوپرمن‌ها و سوپرووُمن‌ها تهیه می‌کرده، فعلا تکلیفش مشخص نیست.
سمندون: می‌توان کلا اقتصاد مملکت را به سمندون سپرد تا همه چیز روبه‌راه شود. اما متاسفانه چون سمندون یک نوع جن یا موکل است، ممکن است دعانویس‌ها و جن‌گیرهایی که اطراف میدان پاستور بساط می‌کنند، او را بکنند توی شیشه.
ژولی پولی: با توجه به اسم "پولی"، احتمالا دکتر ژولی پولی آسی پاسی درا کولا تا به تا اقتصاد خوانده. که به هر حال مزیتی است که مدیران اقتصادی دولت ندارند.
پینوکیو: اگر پینوکیو بشود مدیر رده بالای اقتصادی، هر جا بخواهد دروغ بگوید یا خالی‌بندی کند دماغش دراز می‌شود و مردم متوجه می‌شوند.
گاو مش‌حسن: حُسن مش‌حسن این است که اول آدم بوده بعد شرایط طوری شده که دیده گاو مش‌حسن است. به همین دلیل مش‌حسن که فرض می‌کند خودش گاو است دیگر دیگران را گاو فرض نمی‌کند، و الکی شعارهای تکراری را به زبان نمی‌آورد.
کپل مدرسه‌ی موش‌ها: یکی از مهم‌ترین مزایای کپل در مدرسه‌ی موش‌ها این بود که زیاد می‌خورد و میل شدید به مصرف‌گرایی داشت. مسلما اگر کپل مدیر رده بالای اقتصادی بشود جلوی بخور بخور را می‌گیرد تا همه را خودش بخورد.
جیگر: حسن جیگر است که تکلیف‌مان با او مشخص است و ظاهر و باطنش یکی است و آدم توقع زیادی ازش ندارد.

توجه: اگر اقتصاد ما با حضور این دانشمندان جوان هم درست نشود دیگر باید کلا بی‌خیال شویم و ببینیم چی پیش می‌آید.