پنجشنبه، آبان ۱۸، ۱۳۹۱

چرا حداد عادل سر و صدا درست نمی‌کند؟

در حال پاره کردن مس - عکس از خبرگزاری مهر


 غلامعلی حداد عادل درباره سوال از آقای احمدی‌نژاد گفت: نمی‌خواهم در بازار مسگرها ما هم ضربه‌ای وارد کنیم و سر و صدا درست کنیم.

مدلینگ جدید سیاسی
خب. خیال‌مان راحت شد. ما تا الان همراه شصت و سه گروه دانشگاهی، دنبال کشف مدلینگ مدیریت سیاسی و مدیریت اقتصادی کشور بودیم و به نتیجه نمی‌رسیدیم. الان متوجه شدیم هیات دولت و هیات مجلس بر اساس مدل بازار مسگرها اداره می‌شوند، که به خاطر این گرایی که حداد عادل به ما داد از وی ممنون هستیم. چرا؟ چون الان خیلی‌ها هستند به رسانه‌های غربی گرا می‌دهند، خیلی خوب است که حداد عادل به رسانه‌های داخلی گرا می‌دهد.

سر و صدای جامعه‌ی چندصدایی
تا پیش از این ما معتقد به جامعه چندصدایی بودیم. اما حالا که حداد گفته این چندصدایی به خاطر جامعه چندصدایی نیست و سر و صدای بازار مسگرهاست دیگر صدای‌مان در نمی‌آید. الان هم حق می‌دهیم که برای آرام شدن فضا هر کسی صدایش در آمد را از بازار مسگرها بردند بیرون و جایی خارج از شهر برایش جانمایی کردند تا صدایش به شهر نرسد؛ البته به این خاطر که صداش آلودگی صوتی محسوب می‌شد و اسباب زحمت زندگی دیگران بود.

چرا حداد سر و صدا نمی‌کند؟
می‌دانید چرا حداد عادل در بازار مسگرها دیگر سر و صدایی تولید نمی‌کند؟
چون حداد نگاه صنفی دارد و صنف‌پرستانه دارد. او معتقد است جامعه حدادها و آهنگرها یک سر و گردن بالاتر از مسگرها هستند. برای همین حداد منتظر می‌ماند هر وقت صدای مسگرها خوابید، یک دفعه پتک آهنگری را می‌کوبد روی سندان و صداش را در می‌آورد. (بی‌معنی.)

راه داریم تا راه
حداد عادل که قبلا رییس مجلس بود و همه با ریاستش مشکل داشتند اما الان خودش با ریاست مجلس مشکل دارد معتقد است سوال از رییس‌جمهور و یا استیضاح یکی از راه‌ها نیست. اما اعتقاد دارد که «شکایت از هیات رئیسه مجلس یکی از راه‌ها است که برخی از نمایندگان دنبال آن هستند ولی بنده این طرح را امضا نکردم.»

راهیابی و راهداری حداد عادل
حداد عادل گفت: «برای توقف سوال راه‌حل پیدا می‌کنیم.»
او نگفت اگر نشد سوال را متوقف کند، کلا راه را می‌بندد یا چرخ سوال را پنچر می‌کند یا سوال را دور می‌زند و از یک راه دیگر می‌رود. 

زدند گردن مسگری
البته حداد یعنی آهنگر و از قدیم هم می‌گفتند گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری. (کاملا بی‌معنی.)