چهارشنبه، آذر ۰۱، ۱۳۹۱

با اصرار مجلس و مساعدت دانشگاه تهران؛ تولید بچه علمی می‌شود


عضو کارگروه تنظیم جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت: امروز در کارگروه 4 ماده به تصویب رسید که به موجب آن تأهل، پیش‌‌شرط عضو شدن در هیئت علمی دانشگاه‌ها و استخدام معلمان در آموزش و پرورش خواهد بود.

 هیات علمی - خانوادگی
خب. خیال‌مان راحت شد. دست کم از این به بعد اگر اصحاب علم و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نتوانند در تولید علم به ایران – و اگر پا داد به جهان – کمک کنند مطمئن هستیم می‌توانند به تولید بچه کمک کنند.

دانشگاه صنعتی خانواده
علاقه‌مندان برای عضویت در هیات علمی دانشگاه صنعتی خانواده، کافی است یک فتوکپی از صفحه دوم شناسنامه خود را تا پایان وقت اداری به بوفه دانشگاه تحویل دهند، تا به درخواست آنان ترتیب اثر داده شود.

مصاحبه
: شما چرا تحقیقات‌تان نیمه‌کار ماند؟
- خب، من همسر مورد علاقه‌ام را پیدا نکردم که تاهل کنم. دانشگاه بیرونم کرد.

مصاحبه 2
: شما چرا پروژه‌ی تحقیقی‌تان به زمین گرم خورد؟
- خب، ما هفت هشت سال داشتیم در گروه کارمان را می‌کردیم و همه چیز خوب پیش می‌رفت، که بنده و دیگر اساتید را مجبور کردند تاهل کنیم که تا تاهل کردیم سرمان به دعوا و مرافعه‌ خانوداگی و بحث سر مهریه و مامانت این رو به من گفت، بابات بهم پشتش رو کرد و کهنه بچه و مای بیبی گرم شد. با مساعدت مسوولان، نتایج تحقیق ما زود قدیمی می‌شود و کهنه... کهنه‌ی بچه را عرض می‌کنم.

سینمار جهانی تولید علم
- ببخشید شما امسال چقدر علم تولید کردید؟
: راستش بیشتر بچه تولید کردیم. البته بچه‌ها را علمی تولید کردیم. یعنی از روی جزوه.

ادبیات تطبیقی (روایت ما)
درخت تو گر بار دانش بگیرد / تازه باید خر را بیاوری و باقالی بار کنی. چون به زور زنت می‌دهند.

بورسیه
دانشگاه ما شما را بورسیه می‌کند هزینه تحصیل و اقامت شما را تقبل می‌کند. شما هم متعهد می‌شوید تولیدات علمی و تولیدات خانوداگی خود را در اختیار دانشگاه قرار دهید.

چشم‌انداز دانشگاه تهران
ما باید به جایی برسیم که بچه را علمی تولید کنیم. یعنی طوری بشود که اگر کسی خواست بچه‌دار شود، به عنوان تحقیق دانشگاهی برش دارد و دست عیال را بگیرد و بیاید دانشگاه تهران و یک استاد راهنما انتخاب کند. با تمهیداتی که اندیشیدیم مساله زاد و ولد هم در محیط دانشگاه به زودی عملی خواهد شد و اساتید و دانشجویان و باقی علاقه‌مندان به مسائل علمی و دانشگاهی، می‌توانند بچه‌های‌شان را در محیط مصفای دانشگاه تهران – و البته با توجه به گرایش علمی پدر و مادر بچه پشت یکی از دانشکده‌ها - به دنیا بیاورند تا خیال مجلس و دولت هم راحت شود.